Thursday, June 14, 2012

syukur alhamdulillah


actually aku tak tau nak tulis tajuk ape kat atas 2...entry dah ada...tapi nak cari tajuk yang sesuai...nak letak tanggungjawab before this dah ada dah...tp entry kali ni pun memang pasal tanggungjawab pun...tanggungjawab seorang tunang kepada tunangnya...ejoy ngn aku la kan..sape lagi...hahahahah...
hari ni 1st day aku ditinggalkan oleh ejoy...ejoy p johor lagi...takde ke tempat lain die nak outstation...asyik2 johor...takpe...doa je die balik cepat iaitu hari ahad...cepat ke 2...cepat la..esok pun dah jumaat...tak rasa lama la kot...huhuhuh...
ok...bukan nak cite pasal die p outstation...tapi pasal semalam...semalam balik keje...pas maghrib ejoy sampai umah...die nak bawak aku p pasar malam...kat sec 7 ni jek...kitorang p jalan kaki jek...romantik kan...hahaha...p beli lauk2...mula p cari ikan...ikan kembung ngan selar pun tak kenal laki aku ni...nak gak 2 gaduh depan 2...hahahaha...aku amik la ikan kembung kecik 6 ekor...aku ingtkan die tak tgk rupanya tgk dan siap kira sekali...terkejut aku die cakap 6 ekor jek???dah 2 die nak suh aku amik bape ekor lak...die kata seminggu kan ada 7hari...so amik la 7 ekor..1hari 1ekor...hahahah...mcm 2 pun ada kan...pas 2 aku tak tau nak amik ape...tapi die tetibe cakap...udang...sebenarnye nak amik...tapi sbb seafoodkan mahal...dah die ckp aku pun amik la...pas 2 die kata sotong...wah nak borong 1 pasar malam ni ke sayang...so aku amik la udang dalam 10 ekor...jumlah biasa yang aku amik...lagipun ejoy tak makan udang...so dah kawin nati pun tak perlu nak beli banyak2...
pas 2 kitorang p beli kentang...sebab ejoy tau aku pun suke makan kentang...bawang...ikan bilis...ngan cili giling...2 je yang aku beli semalam kat pasar malam..dan sumenye ejoy yang bayar...habis RM20 je...segan sebenarnye kalo pakai duit die..walaupun die tak kesah...die bg aku rm50 suh beli ape aku nak...tp pas bayar ikan aku pulangkan balik...bayar kentang pun aku pulangkan balik...
pas p pasar 2 kitorang p makan...die nak bawak aku makan satey sbb aku teringin nak makan...tp tmpt biasa kitorang makan tutup...so kitorang p sec24 yg kat kolam mancing 2...oder 10cucuk je tuk aku...tp tak habis tinggal 3cucuk...ngan nasinye lagi...ejoy kata aku mengidam...pas 2 die pegang perot aku mcm ada baby...yang sweetnye die siap panggil baby2...aku plak melayan anak ckp ape...die kata anak panggil daddy la...hahahahaha...sweet kan...lucu la...syukur sangat2 bila dapat tunang macam ni...sentiasa tau what to do to make me laugh...dan sangat bersyukur die tau tanggungjawab die...
walaupun die nak p johor die tau dalam hati aku sedih tapi die cuba nak hepikan aku...so sebelum balik 2 die bg duit belanja...nak kata aku sedih mcm selalu 2 tak jugak...ntah la...hurmmmm...so pagi tadi die dah sampai dah kat sana...rindu dah kat die...

No comments:

Post a Comment