Thursday, June 7, 2012

aku dah pulih...dan semangat...

tajuk entry kali  ni biasa2 jek...cuma yang semangat 2 macam ntah pape jek...tapi yang penting 2 aku dah pulihhhh..ALHAMDULILLAH...akhirnye ALLAH bagi aku sembuh dengan izinNYA...siyesly 6hari sakit macam2 aku belajar...belajar bersabar dengan dugaan ALLAH...belajar usaha ape jua cara tuk pulih...jangan patah semangat...dan jangan putus asa...actually aku hampir2 putus asa ngan sume ni...tak dapat bayangkan kalo aku hidup ngan sebelah telinga jek...
yes ejoy la semangat aku...kalo die takde aku pun tak tau macam mana aku nak hadapi sume ni..nasib at this time ejoy ada kat sini..buatnye die g outstation mmg nangis2 la aku...tepon mak tiap2 hari pun nangis...dah tak  tahan sangat rasanya...hampir tiap2 hari jugak la ejoy bawak aku p klinik..cakap je kat mana klinik 2 die mesti bawak aku...asalkan aku pulih dan sihat macam biasa...bila aku sakit die la yang paling susah sekali...susah hati...dan susah segala2nye bila die terpaksa bawak aku kemana saja...tapi aku cuma rasa macam 2 sedangkan die tak rasa susah sama sekali...die kata 2 adalah tanggungjawab die...alhamdulillah...jgn before kawin je ye sayang...pas kawin nati lupa lak tanggungjawabnye...huhuhu
so alhamdulillah aku dah sihat...so pas ni aku kene la berhati2 jek...bukan aku jek...sape2 je la...nasihat DR adalah telinga tidak perlu dikorek...taik telinga 2 kejadian asalnye adalah habuk...bila kite korek bukan sume yang melekat kat pengorek 2...bila kite korek makin dalam la taik 2 masuk...kalo degil tetap nak korek gak jangan guna cotton bat yang biasa kite guna 2...guna la yang di syorkan oleh pakar2 telinga...hahhhaa...yang penting die bukan dari cotton...ok...2 je tips yang aku leh syorkan kat sini...jangan nati kata kalo tak korek nati makin banyak la taiknye...try la kalo nak dapat sakit macam aku...sekian....

No comments:

Post a Comment