Monday, September 3, 2012

mengeluh...haihhhhh...

setiap org mesti penah mengeluh kan...mengeluh mcm 2...mcm ni...haishhhh...tengok...aku pun mengeluh nak buat entry ni...hari ni kat opis tak tau la dah bape kali aku mengeluh...sebab asyik buat benda yang sama jek...kene cari kene buat sampai jmp sampai dapat...2 la keje ngan company jepun...sume nak cpt...tapi bila tang kebajikan pekerja tutup mata...bukan sebelah...tapi dua2...bukan mcm nampak tak nampak tapi memang tak nampak terus...
ada org mengeluh yang baik...ada yang mengeluh tak baik..tapi setahu aku mengeluh ni memang tak baik..ibarat mcm kite tak leh terima sesuatu perkara 2...tak redha...tak pasrah..apatah lagi menyerah...pendek kata terpaksa 2 yang mengeluh 2...kalo mengeluh panjang 2 bayangkan la...betapa tak redha dan tak ikhlasnye seseorang 2...
aku bukan nak cite pasal org lain mengeluh...tapi pasal aku sendiri...kadang2 aku lepaskan nafas mcm mengeluh..so encik tunang aku pun selalu la tersalah paham dan mmg sentiasa salah paham..asal aku lepas nafas mcm mengeluh jek mesti die cakap ''kan saya dah cakap tak baik mengeluh''...kalo aku mengeluh lagi die cakap ''tengok mengeluh lagi''...mengeluh lagi nati die cakap ''ai mengeluh lagi???''...sepuluh kali aku mengeluh sepuluh kali jugak die cakap benda yang sama...
kadang2 aku fed up gak dengar die cakap mcm 2...yela..aku ni bukan la nak mengeluh je kejenye 24 jam...kadang2 aku tarik nafas dalam2 so aku lepas pun dalam2 la...so die salah paham...kalo geram aku cakap ''mana ada mengeluh...lepas nafas la''...tapi kejap je die paham...nati die cakap lagi benda yang sama...tak kesah la ape pun...tunang aku mmg sweet...hahahaha...
tapi 2 la paham sangat aku kalo org mengeluh...kadang2 kite penat bekerja...tapi 2 la memang tak baik mengeluh 2...org tua2 kata melepaskan lelah...2 jek...bukan lah mengeluh sangat pun...so kalo kat opis ni aku bebas la nak mengeluh atau nak melepaskan nafas dengan kasar nye..sebab takkan ada tunang aku nak cakap ''aish mengeluh lagi''...heheheheh...

No comments:

Post a Comment