Wednesday, September 5, 2012

bila tahap kesabaran diuji

aku bukan lah org yang penuh ngan kesabaran dalam diri...malah kalo ada sabar aku 2 ada tahapnye...tapi aku percaya sume org ada sabar dalam diri masing2...tak banyak tapi sikit mesti ada la...bila cakap tahap kesabaran diuji ni paham2 sendiri la...ada perkara yang boleh buat kite rasa boleh bersabar...dan ada perkara yang membuatkan kite hilang sabar...dan ada perkara boleh buat sabar kite 2 betul2 diuji...sebab 2 la selalu sangat dengar org cakap atau org akan cakap ''sabar je laaaaaaa''...dan aku tak terkecuali...
dah banyak benda yang menguji tahap kesabaran aku...dan aku tak tau ape yang membuatkan aku masih tetap bertahan dan bersabar...ish ish ish...kadang2 kalo dah tak tahan sangat aku cuma mampu menangis dan mengenangkan sume 2 nape terjadi kat aku...kadang2 aku tertanya2...(bape banyak kadang2 la)...aku ada buat kat org ke sampai org buat aku mcm ni...tapi betul la pepatah what you give you get back...tapi dalam banyak2 perkara aku rasa org yang buat aku ada la...berbanding aku buat org...maksud aku yang buat2 ni sume adalah tentang sabar...tapi tak tau la kan kalo terlepas pandang...hurmmm...berpikir jap...nak imbas kembali kenangan2 lalu 2 terlalu la banyak...dan mcm la aku ingat kesemuanya...sorry tak ingat sebab kenangan ngan korang2 sume tak layak tuk disimpan sebagai ingatan...buat sakit kepala je nak simpan dan nak ingat...
ok2 sambung balik...rasa macam dah tersasar jek...bila ada benda yang menyebabkan aku hilang sabar atau sabar aku diuji sampai tahap aku rasa ni dah lebih...atau dah takleh tahan...aku akan buat benda yang akan menyebabkan org 2 pun terasa dicabar sabarnye...harap maklum ye...what you give you get back...then rasa kan la ape yang aku rasa...aku cuma balas kat org yang buat aku je...walaupun org tua2 kata tak baik balas2 ni...biar la die buat kite...huh...bila mak selalu cakap mcm 2 kat aku aku jadi tetibe je bantut semuanya...tapi kadang2 buat jugak...
so malam tadi betul2 uji tahap sabar aku...dan aku pun sememangnye dah hilang sabar ye...sorry ape yang ko dapat tau atau ape yang ko nampak juga menguji sabar ko tapi 2 la aku...aku buat ape yang aku cakap...tapi in different way...ko takkan sangka...yang ko sangka aku buat ape aku cakap tapi ko tak sangka benda 2 ditujukan pada ko...main tuju2 ni macam santau la plak rasanya...heheheheh...
kadang2...(kadang2 lagi) ape yang aku buat aku tak sampai hati sebenarnye...tapi ego dan keras hati menjadikan aku mcm 2...bukan sepanjang masa ye...tapi bila benda yang sama berulang banyak kali..jangan sampai makan kaki tangan udah ler...huhuhu..marah sungguh aku bila tulis entry ni..rasa dalam hati ni panas jek...sabo je laaaaaaaa...(ha kan dah ckp tadi mesti sebut mcm ni punye)

p/s : tengoklah kalo aku tetibe berubah hati nak back to normal all those thing...masa yang tentukan segalanya...

No comments:

Post a Comment