Tuesday, September 25, 2012

Katanya mana la tau kan...

lama jugak aku nak pk tajuk entry...eh bukan tajuk...pk nak wat entry ape..sbb rasanya takde cite nak update kat sini...takde ape yang special berlaku...tapi hari ni ada plak dengan tetibenye...
baru je lepas having lunch ngan opismate...jarang sekali nak makan reramai...kadang2 jek...so sembang pun bagai nak rak...kisah2 zaman sekolah dulu..zaman nakal..zaman segala2nya...thanks la kat diorang sbb bukak cite zaman dulu2 dan secara tak sengaja bagi aku idea nak update blog...puas gak mikir...akhirnye dapat gak la idea...so entry ni takde kaitan ngan sape2...hidup atau mati atau ape saje...saje mengimbas kembali zaman sekolah dulu...kalo ada sesape terasa so sori la ye...ini cite aku dan kenangan aku...kiranya bertuah la kan kalo sesape yang termasuk dalam cite kenangan aku ni...jom...
opismate bukak cite zaman die nakal2 dan jadi jahat giler masa sekolah dulu...cian betul cikgu2 yang kene 2...ape leh buat...zaman aku plak...teringat masa mula2 pindah perak...12tahun lepas...masa tingkatan 4 lagi...dapat surat cinta dalam meja...siap ada bedak..sape la mendajalkan org ni...maybe ada sesetengah dak sekolah on that time suke la kot...aku plak tak suke...sbb dulu masa aku kat johor aku bukan jenis bergaul ngan student2 laki ni...so bila pindah perak aku tercelik la mata ni sikit sbb setiap hari kene kacau ngan dak2 laki tingkatan 5...gerammmmmm yang amat sih...nak dipendekkan cite aku bercinta la jugak ngan budak yang bagi surat 2...actually yang master mine surat 2 ketua pengawas...a.k.a kawan die...sabo je la...tahniah la diucapkan walaupun die cuma tulis die yang rancang sumenye dan kawan 2 tak tau at the end aku bercinta la jgk...
dipendekkan cite cinta 2 tak kemana pun sampai skrg ni...maksud aku sumenye musnah kerana janji die sendiri...yela form 5 nak fokus on SPM la katanya...tahun 2002...aku pun bagi la can...kononnye macam la die sorang je nak SPM...yela die kan dak kelas sains...aku kelas akaun je pun...die janji akan cari aku pas SPM...sudahnye mmg sampai kesudah die tak cari...bak kata dak opis aku tadi maybe die ada alasan yang tersendiri nape die tak cari aku on that time...takpe la...aku pun dah tau kenapa...
sumenye berlanjutan sampai la 2tahun yang lepas...berhubung sebagai kawan...pas 2 lesap...pas 2 contact balik...macam 2 la setiap tahun yang dilalui...katanya cinta die tak pernah putus tuk aku...tapi aku tak mampu tuk menyintai die macam die cintakan aku...susah...aku pun tak tau kenapa..mungkin aku lum lagi maafkan die 100%...sampai besday die 2tahun lepas kalo tak silap...aku jmp die bagi hadiah...aku pun dapat hadiah on that time..tertanya2 plak aku ape kebenda la 2...die suh bukak kat umah...tak sabar nak tau ape isinya...aku dan kawan aku bukak kat petronas federal highway...kawan aku dah budget cincin...aku ckp tak..sekali bukak yes cincin...dalam lampu aku budget cincin silver...kawan aku kata tak...cincin emas...oleh kerana kompius ngan cahaya lampu aku pun drive balik umah nak tgk kesahihannye...betul..emas...2 cincin tanda die merisik dan nak bertunang ngan aku...yang on that time aku ada bf...ada bf tau...sbb sayangkan bf aku pulangkan...cite 2 tak benti kat situ...panjang...sampai melibatkan mak aku...
tapi at the end aku buat keputusan pilih bf aku yang aku sendiri tau aku takkan bersama bf aku...sbb muda tersangat la bf aku...jauh lagi nak enjoy...bila aku pulangkan kembali cincin 2 cincin 2 dipulangkan kembali pada aku...dan sehingga hari ini cincin 2 berada dalam simpanan aku...ape pun aku dah bertunang...cite ni cuma leh jadi kenangan terindah dalam hidup aku...bertuah sbb aku dipilih tuk menghadapi kenangan mcm ni...bertuah sbb aku dipilih tuk disayangi oleh lelaki setia mcm die...sampai skrg lelaki 2 masih single...cuma dah bertunang atau belum aku tak tau..malah dah ada pilihan hati pun aku rasa mcm tak...
dan sehingga makan tgh hari tadi opis mate aku cakap mana la tau akan datang jodoh aku ngan lelaki 2...dan  aku menjerit kata tak mungkin...dan aku dah ada tunang...aku sayang tunang aku...aku nak kawin ngan tunang aku...bagi aku rasa hidup bersama tunang aku...cite aku dan die dah lama terkubur...dan akhirnya aku dah maafkan lelaki 2 100% dan seikhlasnya...aku tau die tak sengaja buat aku mcm 2...

p/s : buat lelaki 2...sara tau *** tak sengaja buat sume 2...sara dah maafkan...harap *** pun maafkan sara...pilih la jalan hidup ***...*** berhak bahagia...huhuhuh...sedih la plak...bajet mcm la lelaki 2 baca blog aku...huhuhu...dah teringat plak zaman2 dulu...

No comments:

Post a Comment