Tuesday, September 4, 2012

indah kabar dari rupa

ini satu lagi ketidak puasan hati aku sebagai seorang pelangggan...tapi aku tanak cakap customer always rite...citenye bermula camgini...pada 1 malam...iaitu malam tadi...hehehehe...kitorang p makan kat satu kedai yang baru je ahad lepas kuar kat jalan2 cari makan...tunang aku baru je balik dari outstation...balik awal dari  masa yang ditetapkan...jmp aku dan bawak aku p makan...kalo ikutkan mmg aku tak makan kat luar kalo sorang2...umah la kedai makan aku...sebelum 2 die tanya nak makan kat mana...aku cakap kat mana2 la...walhal siang2 lagi dah plan nak makan kat kedai kat sec 15 ni...bosan la asyik makan kat 24 ngan 17..walaupun makanannya sedap tapi bosan sbb tempat yang sama..sesekali nak jgk try restoran yang masuk JJCM ni kot mmg betul sedap ke atau indah kabar dari rupa...
aku ajak p dataran otomobil sec 15 shah alam...cari kedai e-Rasa Cafe...memang pusing 1 dataran 2 baru jmp...parking betul2 depan kedai tapi dalam lorong la...depan2 kedai 2 kalo kuar mmg terus duduk kat meja penuhhhhhhhh parking...so amik la yg depan jugak tapi kat lorong...wah dari luar mmg nampak mcm dalam JJCM tunjuk...bila dah masuk dalam...ermmm ok aku dah ada bad feeling tentang kedai ni...
dapat je menu mata baru nak membaca dah pelayan 2 tny minum???aku tgk die...aku cakap sabar la baru nak baca menu ni...tapi tunang aku yg cool terus oder tea o ais...ingat ye...tea o ais...dan aku bandung soda...makan oder nasi goreng thai dan kuew teow sup daging tuk tunang aku...walaupun aku tau menu utama kat kedai ni adalah nasi ayam lemon dan mee bandung muar die tapi aku tetap tak oder...sebab tak rasa nak makan...walaupun aku nampak pelanggan kat situ kebanyakkan nye makan mee bandung dan asam pedas...tak dinafikan bau asam pedas 2 mmg sedap...bau je ye...rasa belum lagi...heheheh...
bila dapat je nasi goreng thai 2...ermmm..aku cuma bau kunyit yang sangat kuat...bila dah makan...aku tak rasa pun nak snap pic nasi 2 sampai kesudahnye...kalo korang nak tau aku makan tak habis...sebab????nasi 2 digoreng ngan seraiiiiiiiiiii yang banyak...memang kalo makan bukan rasa kunyah nasi tapi kunyah serai...boleh nampak sebijik2 serai 2...dan ayam die digoreng dengan kunyit yang ibarat lori kunyit tumpah...2 la datangnye bau kunyit 2...walaupun pada asalnye aku lapar sesangat siap mesej kat tunang aku dah terasa lapar sebelum tunang sampai lagi tapi disebabkan semua 2 spoil mood aku...pui pui pui...tunang aku tau aku lapar die suh aku makan habiskan...walaupun die tau tak sedap...tapi die tanak aku lapar...
huhhhhh...ape punye kedai la...nak dijadikan cite sebelum makan 2 mmg kedai 2 ada bau something yg busuk...tak la kuat tapi sape2 hidung yg well function dan sensitif blh bau benda pelik2 ni akan bau la..bila aku tanya tunang aku die kata tak bau sbb hidung die rosak sikit...hahahahah...so bayangkan la nak makan dalam keadaan mcm 2...mmg tidak la...lagi satu meja yg penuh ngan pinggan dan cawan kotor tak dibersihkan walaupun customer dah lama blah...2 yg aku perhatikan...dan pelayan kat situ sume bukan warganegara...mcm2 pesen ada...sedangkan owner die adalah melayu...mcm mana aku tau??org yg sama masuk dalam JJCM 2 jugak la yang jaga cashier time kitorang nak bayar...siap merokok lagi..nate beruk perangai...sedangkan setahu aku kalo kedai makan berbentuk cafe ni takleh merokok..tapi tak tau la kalo die owner die leh buat ikut suke hati die kan...hurmmmm...
lagi satu...mmg banyak giler aku nak komplen pasal kedai ni...biasa nye kalo sesape yg bahagian dapur mcm tukang masak dan buat air 2 tak akan ke depan dan antar makanan dan minumam pada pelanggan...tapi kedai ni terbalik...dari dapur sume kuar anta oder pada pelanggan...ngan appren nye...suar yg dilipat...teruk...mmg teruk...so at last aku cakap kat tunang aku ''reject kedai ni''...walaupun aku lum merasa menu utama die...dan tunang aku pun perli ''kata JJCM sangat''...hahahaha..die pun bengkek sebab daging kuew teow die 2 liat nak mampus...so bukan lah sume kedai yang masuk JJCM ni as well as mcm dalam TV 2...tapi indah kabar dari rupa...mcm mana leh masuk JJCM pun aku tak tau la...masa aku tgk dalam JJCM ahad lepas bukan main bersih lagi...meja sume clear jek...tapi sebenarnye???takla ramai mana pun org datang...sumenye indah kabar dari rupa...

p/s : terlupa...tunang aku oder tea o ais..yang datangnye teh o ais limau...so betul la cite2 yang aku dengar pasal kedai ni servis air outttttt giler...

No comments:

Post a Comment