Saturday, September 8, 2012

kecian en tunang

kite tak penah mintak benda yang tak elok berlaku kat diri kite...family...dan org terdekat ngan kite...tapi itu la...kalo tuhan mengizinkannya berlaku maka berlaku la ia...nak dijadikan cite tunang aku excident pagi tadi masa otw nak g keje...
mcm biasa tiap2 nak g keje die akan mesej say morning and bgtau die nak g keje...dan mcm biasa jugak aku akan reply suh hati2...tapi tuk hari ni...nak dijadikan cite...hari sabtu mmg aku tak keje la...aku dah type mesej suh die hati2...tapi tak leh send..pelik lak aku..rupanya hp aku dah kene bar...sabar je la..jadinye hari ni aku tak pesan la kat die suh hati2...tak lama pas 2 die call bagitau accident...aku tgh tido lagi...dalam keadaan mamai aku just ckp ok...tapi bila perkataan accident dapat masuk tepat2 dalam kepala terus aku bangun...ngan kepala terangkat...aku cakap ha????kat mana..awk mcm mana...mcm mana leh kene...
pas die cite sumenye nak kata lega tak jugak...tp nak tido balik pun tak tenang...so tido2 ayam la sampai tggu die sampai umah...kakak die g amik dan bawak g klinik...aku bangun pun bila aku rasa kedai maxis betul2 dah buak...nawaitu aku pas bayar bill tpon nak melawat la tunang aku 2...risau jugak selagi tak tengok keadaan die ngan mata ni...
pas bayar bill terus ke big apple...bawak big apple la sebagai buah tangan...teringat tunang aku bagitau yang die dah lama tak makan big apple...so ape la salahnye...tak sure la sampai umah die kul bape..rasanya zohor time kot...tunang aku tido dalam bilik...nmpk la die terbaring tapi tak nmpk luka2...bila kakak die kejut die kuar...sedihnye tengok...badan sebelah kanan je yang kene...bahu...anak jari tangan kanan...lutut...dan kaki 2 hampir kesemuanya la...yang peliknye siku leh plak terkecuali...huhuhu...dan sekarang masa entry ni ditulis tunang aku mesej mengadu kesakitan yang amat sangat...standard la 2...ubat bius pun dah habis..mmg time sakit dan sengal2 la sume 2...dan demam...tak terkecuali...aku risau tapi tak sangat sebab die bukan dok bujang...nasib dok umah akak...so ada gak la org yang leh tengok2kan die kalo pape jadi...
mcm mana ye die excident???die nak motong kete yang slow...die motong belah kanan...tapi kete yang slow 2 langgar la besi yang ada kat jalan..besi 2 kecik tapi terpelanting masuk kat rim motor tunang aku...teka la ape jadi...tayar pun benti berpusing sbb ada benda stuck...die pun superman la ngan moto2 sekali...kat tengah2 jalan...sian die...yang kete 2 tak tau...terus je jalan...tinggal tunang aku terbaring atas jalan...nasib org ramai tolong angkat bawak kat tepi jalan...

p/s: berhati2 la korang dijalan raya...walaupun ape yang terjadi disebabkan oleh org lain...ape leh buat...

No comments:

Post a Comment