Wednesday, May 9, 2012

resign and new employment

alhamdulillah ape yang terbuku dihati dari minggu lepas akhirnye dah diluahkan semalam...walaupun berat tapi terpaksa jugak...masa dah tak banyak...ada 3minggu lagi...semalam dah p iv lagi sekali kali ni ngan branch manager plak...ngn superior aku...ape yang membuatkan aku terkejut masa baca letter offer 2 adalah cuti tahunan hanya 8hari sahaja ye...8hari jekkkkkkkkkkkkkk!!!!!diorang kira dalam dua bulan cuma leh cuti 1hari jek...ape la nasib keje kat company jopun ni...tapi 2 la nasib aku...gaji memang tip top...cuma tak banyak insentif yang staff below than 2 years working with them...kira aku sah2 la fresh staff...after 2 years with them then dapat la cuti standard 12 - 16hari...after probition pun ada increament...yearly increament pun ada...yang tak sure bonus...lupa nak tanya pasal bonus...huhuhuhu...mileage claim ada...1km = 50sen...ok sangat murah ye...sama macam aku praktikal kat teluk intan 7tahun yang lepas kot...medical claim maximum cuma rm30 sahaja ye...sadis sungguh la...after confirmation baru ada company insurans...ish...
banyak kali gak aku baca letter offer 2 before aku sign...kalo ikutkan kene pikir sehari dua gak...tp 2 la...dah sign...terima je la...saving tang gaji je la...kat sini plak saving time claim jek...coz gaji mmg rendah...macam fresh graduate lak...
so aku rasa sume dah sedia maklum aku nak resign..sampaikan exec aku pun leh cakap belakang pasal aku...takpe la...nak wat macam mana...aku penah cakap dulu aku tak lama kat sini...so harap paham la...cuma sambil menghitung hari2 terakhir kat sini aku nak buat keje habiskan keje sebaik mungkin...kalo boleh tanak tinggalkan any beban kat exec aku 2...sbb die bukan betul pun tentang mood...
wish me luck for my future...

No comments:

Post a Comment