Monday, December 31, 2012

Seram sungguh

tak sangka cepat je masa berlalu...macam2 yang terjadi sepanjang tahun 2012 ni...dan dah nak akhir2 ni pun lagi la benda pelik2 berlaku...tak tau la sape yang pelik...org atau benda yang berlaku 2 yang sememangnye dah pelik...
nawaitu aku jual baju2 aku yang dah tak pakai 2 nak buat income sikit2 so boleh la kumpul duit nak kawin...even sikit pun org selalu cakap singgit 2 boleh cukupkan seratus ringgit...kan...apetah lagi kalo jual baju 20ringgit 30ringgit kan...
tapi ada org boleh melencong tersasar jauh tuk nawaitu aku ni...aku ni jual baju...bukan jual baju pakej ngan badan2 sekali...ape punye org la yang aku jmp ni...jmp kat mudah.my...pelik2 belaka...yang 1st 2 die mesej...pepagi buta kul 1 lebih...tapi aku tak sedar time 2...pagi nak g keje 2 aku cek hp baru la aku baca mesej die...so aku reply la...bla bla bla...die nak aku pakai bahagian kain jek...so aku cakap la kat die ''org takkan jual baju yang ada bau badan unless u have others intention''..terus senyap...ntah pape ntah...sah lelaki kot...tapi email yang die bagi 2 nama pompuan...die mintak gambar aku pakai baju 2...gambar dulu2 ada la...tapi gambar senget...tak menampakkan keseluruhan baju 2...muka aku sensor...nasib baik la aku terpikir nak sensor muka aku 2...bahaya bahaya...huhuhu...
yang 2nd lak terjadi petang tadi after lunch...die tny ada lagi ke bla bla bla...nak jugak 2 aku gayakan baju 2...ni spesis tak paham bahasa...aku paham la die customer tapi mintak yang pelik2...dalam iklan 2 aku dah cakap sebab nak jual dah tak pakai dan tak muat nak pakai...even aku dah explain baik2 aku dah tak muat nak pakai...tak leh terima jugak die...nak jugak aku gayakan...aku suh die pk mcm mana aku nak gayakan baju 2 kalo nak kacing pun tak leh...mcm mana aku nak pakai kain 2 kalo tersekat kat peha...die boleh plak reply ''yeke'''tak boleh try jugak ke''...nasib la via email..kalo mesej dah bazir bill jek...
even kat umah ni ada model yang boleh menggayakan nye pun susah nak bagi gambar...kalo patung takpe...org zaman skrg ni pelik2...seram2 sumenye...mintak gambar gayakan baju...belakang kite mana tau ape die nak buat...huhuhuh...rasanya gambar yang aku post dalam mudah 2 dah cukup baik dah...lengkap sume ada...kalo kat umah ni ada patung leh la jugak...haiiii...manusia2...tolong ler jangan jadi seram sangat...takut aku nak bisnes...takpe2...ujian je sume 2...ada rezeki insyaALLAH amin...

p/s : yang tak leh blah die dapat cari aku kat fb dan add semata2 nak tengok pic aku pakai baju 2...nasib baik album 2 aku dah private...sabo je laaa

No comments:

Post a Comment