Monday, December 24, 2012

Bukan rezeki K.A.M.I

kenapa aku tulis K.A.M.I???sebab merangkumi mak ayah aku dan tunang...hasrat nak beli umah lebur terkubur macam 2 jek...nate haram punye owner...ok fine memang ko owner...
jumaat lepas aku keje halfday dan amik cuti halfday...pagi jumaat 2 aku dah mesej agent owner 2 aku tanya ''any news from owner?''...yela since aku bayar booking owner ni tak balik2 outstation...dari minggu ke minggu...dari tunggu die reply aku dah pun memulakan perjalanan nak balik kg...tapi sampai kat kuala selangor aku singgah rehat...makan bersama mak ayah dan 2 adik aku...diorang nak g family day company ayah kat area kuala selangor gak...menginap kat hotel de palma in...
masa tengah santai ngan family la aku dapat mesej dari agent 2...lebih kurang mcm ni la ''maaf cik sara...owner tak jadi jual umah 2...die kata nak jual kat sedara die...nati i pulangkan duit u''...on the spot aku bagitau mak ayah aku...siyesly diorang tak nampak kecewa sekecewanya aku...aku sumpah seranah kat kedai makan 2 jugak...hari jumaat ni ko aniaya aku...aku sumpah ko tak jumpa jalan balik...outstation tak balik2 je alasan ko...siyesly aku geram...
at 1st aku memang ada instinct that this transaction could not be happens...sebab aku tak nampak kesungguhan owner kat situ...ada je alasan die bagi...dan agent plak b4 this cuma contact ngan bapak owner...so benda2 mcm ni memang boleh jadi...
dan owner 2 plak aku memang dah bajet...dari dulu lagi perangai owner kat malaysia ni and mostly area shah alam ni tak sekolah...atau p sekolah tak habis...gerammmmmmmm...umah 2 that agent try to sold since july lagi...tapi takde org nak beli...dan aku sangat tau kenapa org tanak beli...1st jiran sebelah adalah india...india pior punye...so next akan bau2 la kat hidung ni mcm2 bau...2nd umah 2 mmg tak rupa macam umah pun...org endon duduk bercampur laki dan pompuan...siyesly tak rupa umahhhhhhhhhh langsung!!!!!aku beli sebab 1st umah 2 dah reno dari segi lampu dan dapur...so tak susan nak masak...dapur already kat luar...2nd kalo pun aku tak duduk aku leh buat investment...aku beli rm175k...dan aku buat loan just rm135k...balance aku bayar cash...so monthly installment pun aku amik just 25years for rm788...diorang sewa rm1200 per month not furnish at all...so kira la bape untung kat situ???dan kalo aku furnishkan rental can be up to rm1500...2 namanya investment...2nd aku beli sebab tunang aku betul jenis tak kesah jiran india ke ape...sebab katanya bukan nak berjiran sangat...mula2 aku setuju la sbb die dah cakap mcm 2...bila pk aku bantah balik..kot nati aku pregnant nak terbersalin jiran jugak aku cari...die kata takpe...die tulis siap2 besar2 tampal kat tv sume no kecemasan...hahhahaha..lucu tunang aku...2 pun die leh pk...
sampai skrg aku masih tak leh terima nape jadi mcm ni...die nak bayar booking 1st 3% cash...aku bayar...die nak sign s&p b4 new year aku push banker...tapi at last die perangai macam haram...dulu lagi aku dah kene perangai owner macacm ni..memang dah biasa...bezanya dulu aku jadi agent for my client...skrg ni jadi kat aku plak...betul la...sebab die owner die leh buat ape die suke la ek...tengok la tuhan 2 balas punye aniaya org tak pasal2...
so skrg ni aku bertungkus lumus cari unit yang lain...even ada 1 unit kat same block cuma tingkat atas sekali and same price...aku kene pk betul2 nak amik ke tanak sebab umah 2 just a basic unit with nothing...

p/s : masih berharap owner 2 tak jumpa jalan balik...

No comments:

Post a Comment