Tuesday, December 18, 2012

Permulaan bisnes

alhamdulillah rezeki dari ALLAH...nawaitu 2 yang penting...akhirnye setelah dua hari iklankan baju kat mudah.my percubaan pertama..sehingga visit ke 99 henpon berbunyi..mesej masuk...1st mesej dari maxis ada org call tapi tak dapat...dan lagi satu org tanya sama ada baju ni ada lagi ke tak...
dan aku sangat2 terexcited terlebih...tak sangka ada gak org yang sudi tanya..memula 2 tak kesah la walaupun die sekadar bertanya masih ada ke dan ape2 je soalan die nak tanya pun layankan aje...tak beli pun takpe mungkin bukan rezeki aku asalkan ada la jugak org yang memecah hening nak tanya pasal baju 2...risau jugak kalo takde org nak tanya...atau pendek kata tak berminat...pk jugak ape yang tak kene ngan baju 2...adakah aku letak gambar aku tengah pakai baju 2???huhuhu...
permulaan yang bagus...dah jual dah 1...nak tengok bajunye???
ni la bajunye...cantik tak????giler nak cakap tak cantik..1 of my faveret baju tau...sbb kaler die 2...dah jual ngan harga RM35 jek..harap2 tak mahal la bagi die..sebab kain ni mmg murah jek coz aku beli kat kelantan...tapi upah jahit mahal RM127 kat taylor cina kat PKNS shah alam...rasanya sume org tau taylor cina ni jahitan die kemas dan die buat ape yang kite nak...dan aku betul2 puas hati...bubye baju...hope dapat bagi servis yang baik pada owner baru tau...huhuhuhu...
baju yang kedua aku iklankan kat mudah.my dan sampai sekarang tak berjaya nak diiklankan adalah yang ni...
aku pun tak paham ngan mudah.my ni...nama dari dulu mmg sama...dan dulu mmg mudah giler nak buat iklan...tak banyak songeh...sekarang ni aku rasa patut tukar nama...susah.my ke...tak semudah.my ke...gielr punye payah...aku tak tau pasal ape iklan tuk baju ni asyik rejek je...die tak bagitau sebab2 spesifik yang nyata...just random...mungkin iklan anda ada perkataan yang tak sepatutnye...gambar yang tak dibenarkan...eh aku jual baju...gambar baju la...bukan aku letak gambar umah instead of aku agent umah...gggggrrrrrr...
baju ni aku jual RM30 jek termasuk postage...sume harga yang akan aku jual nati termasuk postage..aku just nak let go...at least ada income kan..dari biar mcm 2 jek..atau tiba masanya nati mak aku sedekahkan kat penduduk kampung kat kelantan 2...cara 2 memang bagus...sedekah...tapi kadang2 hati aku ni...huhuhu..sedih tengok org2 kampung pakai baju aku...kalo org jauh yang beli takpe...
so minggu ni kalo takde aral melintang aku balik kampung amik baju2 yang masih ok dan cantik dan sesuai tuk dijual...harga insyaALLAH murah dan mampu milik...nantikan ye...

p/s : baju aku sume size SS to S or almost to M..

No comments:

Post a Comment