Sunday, December 16, 2012

Jual baju on9...

selama beberapa hari yang lama ni aku takde idea nak diceritakan pada readers...cuma semalam je la yang terlintas sebab anniversary...kalo bukan sebab anniversary 2 pun sbb hal yang berlaku hari ni la yang membuatkan aku bercerita...ayat mesti nak belit2 kalo nak explain...tak paham tol...bulan 12 agaknye bulan malas kot...sedangkan aku rasa tiap2 bulan adalah bulan malas...hahahahaha...makin nak hujung ni aku makin layu dan sayu macam ikan puyu...tapi ikan puyu kat umah aku cergas...tak layu pun macam aku...bila kite cakap ''puyu lompat''...memang betul die lompat...habis basah muka kene air percikan...ok bukan sume yang mengarut2 ni aku nak cite...hahahaha...
citenye macam ni...hari ni aku dan housemate g jalan2 kat Jakel kat sec 7 ni dan PKNS...saje je nak melawat kawasan...asyik dok tengok banner Jakel tergantung besar 2 tak puas hati la plak kalo tak melawat kawasan kan...nak tengok jugak ape yang direntangkan 2 seperti yang dikatakan ke...kain semeter serendah RM3 je...dan berjuta2 kain yang nak dihabiskan...ok 2 cuma iklan jek...hakikat sebenar kene la jengah ke Jakel 2...bila dah dijengah mana?mana?mana kain yang RM3 semeter 2???takde punnnn...yang ada RM7 RM8 semeter dan keatas...dan kebanyakkan nye jual harga sepasang...ada la jugak customer yg nak ikut meter tapi diorang tak jual...kalo nak kene amik sepasang...tanak 2meter sengah ni bagai...alahaiii..ok2 bukan ni jugak yang nak dicerita...tapi ada la kaitan sikit2...hehehehe...
terbekenan la kain kat jakel ni...macam kain baju aku yang memang feberet aku...sepasang rm60...tapi aku beli kat kelantan dalam bape belas ringgit je sepasang...kaler lain tapi lebih kurang je kainnye...kene lining jugak...tapi 2 la...mmg berkenan nak wat hantaran tuk kawin nati...tapi tadi just survey jek...tunggu tunang aku free baru g beli sama2...nak tunang aku yang pilih walaupun aku dah tau nati die cakap ''ikut awk la''gggrrrrr...so bila kitorang dah balik umah aku pun tunjuk la baju 2 kat housemate aku...so lebih kurang...aku bagitau dah tak muat dah...tang pinggang baju dan kain...heheheheh...dulu size SS...kalo no 34...2 pun masih longgar lagi kalo beli dah siap...sekarang ni S almost to M...so housemate aku ni pun cadangkan la jual baju 2 on9...wahhh..idea idea idea...gud idea...aku dah tak pakai...elok le jualkan...tapi siyesly baju ni aku beli murah...tapi aku anta jahit RM127 sepasang...jahit je tau...taylor cina kat PKNS...die buat mmg ikut mcm yang aku nak...dan sume org tau taylor cina memang buat baju teliti dan kemas...tapi 2 la...sayang dah tak muat...walaupun kain 2 murah jek tapi nampak mahal...2 la yang aku selalu buat..beli barang murah tapi nampak mahal...org tak tau pun...hehehehe...dan kadang2 benda yang mahal 2 nampak sangat murah...betul...so aku akan try la jual baju2 kurung moden ke kebaya aku yang dah tak muat kat blog ni atau kat mudah.my...boleh jugak buat modal nak kawin nati..harap2 ada la org nak beli...persoalannye ada ke??sebab dulu aku memang size kecik yang amat...berat pun 41...tapi tinggi 160...so sila la kira BMI...tak normal ok...
bila aku bagitau tunang aku yang aku nak bisnes on9 ni die sokong...tapi aku cakap sayang plak nak jual baju cantik2...hehehehehe...kebanyakkan baju memang aku sayang..tak muat nak pakai pun aku sanggup gak bawak baju 2 sampai ke shah alam ni dan penuhkan almari...huhuhu...asal ada depan mata...kenangan 2...aku buat baju 2 sbb abg aku nak kawin je hari 2...kalo tak mmg tak la...tu la tunang aku pun dah kompius ni nak jual tapi sayang...die kata jual la...ada gak income sikit...ok2...so aku try la dulu 1 baju...jual kat mudah.my...minggu ni aku balik kg nak amik baju2 yang masih ada kat kg 2...hope mak belum lagi bawak baju2 2 sume balik kelantan...so readers nantikan la ye baju2 kurung aku...yela bloggers nurul badiah lai jual dress aku try la nasib jual baju kurung..mana tau rezeki kan...

p/s : harap nati ada la rezeki aku nak bisnes macam ni...tapi tetap risau...ada ke org yang muat nak pakai baju aku yang kecik ni...

No comments:

Post a Comment