Friday, April 27, 2012

Interview

i get an interview yesterday...which is quit same the job specification...but...maybe a different situation...enviroment at office and surrounding working area...and the obvious thing is...the BIG salary...wakakkakakakaka...udah2 le kecek london...
macam yang aku tau kalo kat my recent company ni kalo org mintak gaji tinggi dari yang diorang expected nak bagi memang diorang takkan call to attend an IV la...kalo dalam lingkungan diorang akan call...so aku rasa gaji yang aku mintak 2 dalam lingkungan what they expected la...and hope so...wahhhhh...konon terer speaking...bukan ape...nak kene praktis 5hari before that IV...
same position cuma ejaan lain...from admin officer (pegawai pentadbiran) to property admin (pentadbiran hartanah)...yang lain2 2 lebih kurang je...asal pasal property boleh la...takde la tak tau sangat...cuma bab estate agent jek dah lama tinggal...rasa sama lagi kot...
ok...nama company yang aku nak IV ni tropical resort lifestyle SB...kalo ikutkan macam tuk tourism atau traveling company...yes...yang bestnye MD company ni jepun mali...yang promote on Malaysia My 2nd Home (MM2H)...dah nak kene study on this...pening2...ape yang aku tau...foreigner yang datang ke malaysia tuk tempoh yang lama...kalo skema sangat deme buat malaysia ni umah kedua deme selain negeri asal diorang...ha...kan senang...
so ape aku nak buat ek...dah lama tak attend any IV for almost 2 years...dalam tempoh 3years aku keje cuma 2 kali je aku IV...yang 1st bodo2 IV jek jadi agent...yg 2nd ngan company skrg ni jugak la...lebih kurang je IV nye...sebab on that time aku tak prefer to work here la...tp at last nak 2tahun dah aku kat sini...sumenye kerana org tua aku la kat kg 2...ikutkan je la...
so this coming wednesday will become my 3rd IV...which is i dun know what to do...what to prepare...how to speak...yang aku dah buat...survey jalan...ngn baca company profile...2 yang aku tau MD die org jopun...ok la...nak baca lagi bagi paham pasal ni...

No comments:

Post a Comment