Friday, April 20, 2012

kos sara hidup

tak lama lagi opis aku akan pindah kat damansara jaya...in front of tropicana city building and besides tropicana city mall...pendek kata dikelilingi bangunan tropicana city je la...so berulang la dari shah alam...tanak jauh plak la pindah...
next month nak tunang...next two months nak pindah...1 year from date of my engagement nak kawin plak...pening2...pening kalo benda2 ni pikir sorang2 jek...atau sebelah pihak...kalo ikutkan memang macam remeh jek...tapi...complicated...
risau sebenarnye nak mengutarakan pendapat kat ejoy...nak cakap mcm mana supaya takde rasa yang tak puas hati kat situ...by right one find day ejoy yang jadi ketua keluarga...aku cuma sokongan die sahaja...
kalo ikutkan banyak benda yang aku risaukan kat sini...sekarang hidup bujang pandai2 la nak hidup mcm mana kan...pas ni dah kawin hidup berdua dan bekeluarga takkan la nak pandai2 hidup lagi kan...kene la arrange ngan betul...mungkin aku dah diajar tuk planning something awal2...sebab 2 la dah terbiasa kan...ada la pro and contra nye...at the end tak la kelam kabut atau huru hara...
bila dah keje kat damansara nati takkan nak ulang alik dari shah alam...kos yg pertama...then kalo nak cari umah kat damansara bape sewa yang mampu tuk kitorang bayar...kos yang kedua...kalo dok umah akak die????kos yang ketiga...pakai kete sampai dua????kos yang keempat...
at the end salah sorang kene berkorban la kot...tukar keje...kalo ikutkan plan aku tuk diri sendiri aku bg tempoh sebelum kawin ni tuk ulang alik dari shah alam ke damansara try whether mampu or not...kalo tak aku kene cari inisiatif lain la...
aku plan (bape banyak plan ntah...tapi nasib plan tuk diri sendiri) nak benti keje glomac ni then keje tempat lain...yang gaji ok and keje pun ok...sini dah hampir takde keje dibuatnya...huhuhuhu...gaji pun kureng...best mmg best...keje santai jek...ada certain time je pressure...
kesimpulannya kalo takde plan yang betul mmg habis la nati...siyesly kelam kabut...caya la...

No comments:

Post a Comment