Thursday, January 26, 2012

kebahagiaan dan ketenangan

dah 2hari ejoy outstation...rindu sgt kat die...kl dekat pun kerap die call waktu keje...apatah lagi kl jauh kat sana 2 ha...tak dan nak msg mesti call punya...untung kan..syukur...dpt org yg syg aku sepenuh hati...
malam tadi ada masalah skit...ejoy mungkin lum kenal aku sepenuhnya...aku pun lum kenal die lagi...tp sikit sebanyak die tau perasaan yg aku cuba tonjolkan...rasa selesa ke tak...ada masalah ke tak...cuba tuk sorok...takkan berjaya punya...walaupun bukan depan mata...
mungkin ape yg aku lalui dah cukup tuk buat aku berhati2...atau aku amik inisiatif mengalah je la...ejoy marah...seolah2 aku tak hargai cinta die...pengalaman dan kenangan yg lalu membuatkan aku tuk tidak merebut ape yg aku ada...betul kata ejoy...atau kata sesape pun...bila bahagia mula datang...bila bahagia mula dirasai...bersiap sedia lah ngn pelbagai dugaan dan rintangan...
hubungan aku dan ejoy baru sebulan...tp dugaan nye mengalahkan dah mcm setahun...dah jenuh ejoy suh aku kuat...bukan tanak kuat...bila dah terlalu byk yg aku lalui sebelum ni aku rasa baik aku mengalah...walaupun org kata belum perang lagi dah surrender...
mlm tadi..tuk sekian kalinya aku menangis...tuk kesekian kalinya dugaan datang menerpa saat ejoy jauh kat sana...ejoy dah terlalu lali benda jadi mcm ni setiap kali die outstation...shah plak boleh persoalkan hubungan aku ngn ejoy...ejoy marah...bila aku suh die settlekan hal ngn ex die...aku plak yg disoal siasat...ejoy tny sape yg ajak kapel...sape yg nak hubungan ni...sumenye die...so kat sini takde istilah rampas...aku tak rampas ejoy...malah aku tak tau cite...ntah la...
nak dibandingkan shah ngn ejoy penipuan paling besar dan sakit adalah shah...dah tunang tak mengaku...dan jawapannya terpaksa...2 jawapan dan alasan nak selamatkan diri...kl shah blh bahagia nape aku tak leh...kl shah tenang ngn hidup die skrg aku pun akan tenang...malah lebih bahagia...aku tak perlu kejar tuk syg org lebih dari segalanya...cukup ada ejoy tuk membahagiakan hidup aku...

No comments:

Post a Comment