Thursday, January 26, 2012

Bukit Merah Laketown Resort

5hari lepas aku pawi mak n ayah p bukit merah...family day tempat keje ayah...tiket dpt 4 jek...org ke 4 jadi mangsa tuk p aku la...tp lg best kl sume p..heri ngn adik tinggal kat umah...ni kali ke 2 aku dtg sini...dulu pun family day tempat keje ayah gak...bila lagi nak bercuti free2 kan...
21 jan 2012...
bangun awal giler...katanya kul 8 bus gerak...tp kitorang nek kete...tempat kumpul kat kilang la...sampai kul 7 lbh...dah kul 8 lbh cuma ada 1 bus jek...lagi 1 tak tau mana..sesat gamaknye...dah buang masa mcm 2 jek...ngntuk...tak pasti la kul bape gerak...kul 9 lebih kot ada kat tapah...breakfast kat situ...diorang dah siap tapau nasi lemak ngn kueh...nasib sedap nasinye...
pas 2 benti kat mana ntah aku plak yg drive kete...2 pun dah nak sampai dah bukit merahnye...sampai2 ingt dah leh makan tgh hari ngn check in..sekali check in kul 2 plak...sampai masa 2 kul 11 lebih...makan pun lum timing lagi..ish...sementara nunggu 2 aku mak ngn pawie p jalan2..ermmmm takde mende...lapar nak makan kang jap g makan free plak...membazir namanya...udahnya lepak2 amik gambar sana sini...settle makan tggu nak check in plak...
dekat kul 2 gak la baru check in...dpt bilik ujung dunia...ok la...senyap skit...sampai bilik sume tertido...kecuali pawi..ada sukaneka kat waterpark 2 kul 2.30...pawi kejut aku kul 2.45...sian die nak mandi...takde teman..aku gak la...p la...pas 2 ada sukaneka nama mak ayah...pulak dah...tup2 aku yg kene ganti...sabo je la...pas ganti mak 2 baru la aku p mandi...sampai kul 5lbh gak la...ngn tangan melecet...kaki berlubang...mmg best...main yg gelongsor 2 le jadi gini...
dekat kul 6 aku ngn mak balik bilik..ujan dah masa 2...tak larat nak tggu pawi..pandai2 die la...makan malam ni BBQ..mmg balun la...kul 10 lebih balik bilik ngn mak..ayah ada meeting..pawi dah p masuk umah antu ngn main game...aku sampai bilik on9 ngn ejoy...rindu katanya...mata tak leh tahan...kul 12 aku tido...
22 jan 2012...
breakfast kul 8...mak ngn ayah jap lagi balik..aku ngn pawi balik naik bus...pawi nak p tgk org utan...ikut je la...kul 9lbh mak dah pun balik..aku ngn pawi buat hal sendiri..naik bot..seram...bergoyang2...menjerit aku...takut kot aku jatuh dlm tasik 2 naya jek...huhuhuh...sampai sana aku  ngn pawi je la...pas p tgk org utan naik bot p eco park lak...mcm zoo...paling best tgk ular...nasib ularnye tak malas2...pas 2 naik skycycle...merentasi waterpark...aku risau kasut terjatuh jek...huhuhuhu...dah la slow...panjang..panas lak 2...sabo sabo sabo sungguh la...habis da pusing2...tggu time lunch plak...masa lunch ni mmg tak larat nak makan byk2...penat berjalan...pas makan aku ngn pawi terus naik bus...
dlm bus tak ckp byk tak buat ape2 pun terus lelap...mmg letih giler la...sampai kat kilang ayah la baru tersedar...huhuhu...kl main air ni mmg lapar dan letih dibuatnya...
sepanjang ada kat sana...hset aku tak penah lekang dr tangan...kecuali ms mandi 2...mak bwk hset....huhuhuh...hset mak jadi mangsa aku call ejoy...makan ke sebelum tido ke sume ejoy...dan aku amik kesempatan 2 bincang dan cite ngn mak pasal ejoy dan pasal nak tunang 2...penerimaan yg baik...kl takde pape paling awl cuti sekolah bulan 3...paling lewat cuti sekolah bulan 5 atau 6...

No comments:

Post a Comment