Wednesday, May 22, 2013

org dulu vs org skrg

sape2 yang dok shah alam terutamanya seksyen 7 dan kawasan sekitarnya mesti tau setiap hari rabu akan ada pasar malam yang beroperasi seawal 4ptg kot...tak pernah pasti kul bape tau2 je dah bukak...coz selalu pegi kul 5lebih atau 6 lebih depend pada timing balik keje...kalo tak keje 2 mmg pegi awal instead of nak berebut2 dengan org ramai...tak tahannnnnn...
so hari ni keje half day jek...sebab banyak benda persiapan perkahwinan aku tak siap lagi...so dalam kul 5.15 tadi aku dah g pasar...2 pun org dah ramai...biasala kat section 7 ni student jek ramai..uitm..unisel...bila sampai pasar 2 perkara pertama yang selalu aku buat tawaf 1pusingan 1pasar 2...tengok ape yang ada...2nd baru la pegi kedai yang dah nampak masa 1st tawaf tadi...memang buang masa...tapi masa 2 jugak la diambil  tuk pk nak beli ape...makan ape...
masa 2nd round 2 aku terdengar la perbualan 2org hamba ALLAH laki dan pompuan...biasa la kan p pasar ni ape kite cakap org depan belakang kiri kanan dan yang berniaga 2 pun boleh dengar...nak bisik2 payah la plak kan...time org ramai ni time ni la ko nak bisik segala bagai...memang boleh dengar suara sumbang mambang nati...
so lelaki 2 tanya la kat pompuan 2 ''ko tak masak ke kat umah''...pompuan 2 diam seketika...pas 2 die jawab ''tak...dapur kecik''...lelaki 2 balas...''org dulu2 masak kot...dapur kecik 2 kira alasan kukuh la kan''...pas 2 pompuan 2 dah gelak2...pas 2 aku pun jalan potong diorang...dalam hati aku tak puas hati ngan statement laki 2...''org dulu2 masak kot???''...mana ada kot2 tu...org dulu2 tu masak adalah 1 kewajipan bagi diorang...org sekarang ni jek yang masak kot2 ni...termasuk lah aku...hahahah...tapi 2 bila tahap kemalasan melanda dan kehabisan idea nak masak menu ape...yes dapur umah flat memang kecik...dan yang menambahkan keciknya lagi kalo korang ada 5 org dan lima2 org 2 nak masak waktu yang sama...memang la kecik...y not take turn ke kan kalo masak makan asing2 atau masak sama2 makan sama2...takde la berhimpit sempit dapur 2...huh...marah plak...hehehehe...
bagi aku dapur kecik bukan 1 alasan org dulu tak masak...tapi yes 1 alasan org skrg tak nak masak...kononnya tak selesa...ke tak reti masak???hehehehe...mana tau pompuan 2 nak cover ke kan...dapur kecik ke besar kalo tak reti masak dan tanak belajar sampai bila2 pun tetap alasan dapur kecik 2 digunakan...tak belajar mana nak reti masakkan...
macam aku, since dok umah ni dan housemate lecturer uitm yang baik dan muda dari aku...kitorang selalu masak sama2...kalo hari ni aku masak...esok die masak lak...kalo bosan kitorang planning g beli kat pasar je atau makan kat luar...ha kan senang...alasan yang kitorang selalu guna kalo tanak masak adalah malas...kalo yang paling teruk dah kenyang...walaupun sebenarnye lapar...bayangkan walaupun masak megi je pun malas...dasat kan???
so org dulu ke sekarang ke takde reason tuk tak masak...sedangkan petua nak tambat hati suami adalah dari perotnya...kang suami aku cari lain plak...hehehehe...
kepada budak pompuan 2 atau mana2 pompuan yang pernah keluarkan statement mcm 2...nati korang dah kawen sila suruh suami masing2 buat dapur lebih besar dari master bedroom korang supaya korang leh masak...tapi dapur dah besar jangan la masakkannya sambal bilis ayam kicap telur goreng dah macam dapur kecik plak...dapur besar masakkannya haruslah besar ye...

p/s : teringat plak dulu tunang aku cakap biar dapur besar dari bilik...senang aku nak masak tuk die...hehehehe...sweetttt...tapi lagi sweettttt kalo die pun sama2 masak kat dapur yang besar 2 kan...

No comments:

Post a Comment