Thursday, May 2, 2013

berpangkalan di HQ

start hari ni aku keje dah berpangkalan kat HQ...well rasanya sume org dah tau kalo keje kat HQ ni macam mana...keje kat HQ ni org lain pantang yang amat tengok ko takde keje...pantang tengok ko berborak sikit...pantang ko duduk bangun tak tentu hala...segalanya pantang...ggggrrrrr...
ye dalam masa 1hari bekerja ni memang sumenye pantang...bukan nak bangga...as an executive pun dah jadi macam kuli batak kepada assistant manager yang banyak2 kat situ...pening2...yang 2 panggil...ni panggil...nak bukak FB pun tak leh...kene sorok2...masuk lunch on time...alaaaahaiiiiiii...
kalo kat site nak kata bebas pun tak jugak...aku keje kat site maintenance opis...kalo masuk lewat time rehat 2 nati resident pot pet gak kononnya nak bayar itu ini la...yang lagi tak leh terima bila time kitorang rehat pun nak bayar...hish...kalo kat site nak balik sharp tepat 5.30 pun boleh...memang sharp tak tunggu 5.31 pun...tapi kat HQ balik kul 6...kalo kuar sharp kul 6 tu ada la mata memandang...ggggrrrrr...tapi kalo tak kuar sharp nati ada la yang panggil suh buat keje lagi...
kat HQ masuk kul 8.30...2 yang balik kul 6...kat site plak masuk 8.00 balik 5.30...selama sebulan atau lebih ni nak biasakan diri kat HQ ni...biasakan diri jadi kuli...huhuhuu...lepas 2 nati baru pk nak dok kat site mana plak...banyak projek tak siap...so alang2 dah kene halau ni terpaksa la bertempat di HQ...walaupun dengan berat hati...
site yang aku jaga ni JMB dah amik alih...so kitorang kene la move out...yang tak logik dan tak leh diterima akal ni takde notis pun...tak sampai 24jam suh kitorang kuar...bodoh...2 tandanya aku dah geram terlampau...ada boss pun tak guna...sabo je la...
tapi tadi masa sesi kenal ngan another assistant manager yang sama company ngan kitorang ni die mcm tak percaya aku degree holder...siap berkerut muka...awat???mula2 GM dah bagitau aku degree holder...tak caya 2 die tanya plak assist aku...esok nak bawak la certificate 2 sume...tunjuk kat die...
yang menjadi persoalan kat sini boleh ke 1 company yang sama boleh ada dua assistant manager yang same position dan same gaji...pas 2 keje pun sama...cuma based on site sorang...sorang lagi dok kat HQ sebab maybe die perempuan???hurmmm...aku pun tak tau bape banyak boss da kene ada...

p/s : cepat la sebulan ke dua bulan ke berlalu...boleh habis cepat sengsara ini...

1 comment:

  1. mst x bestkan...byk2 kan sabar jelah... xpe masa skrg cpt jerk berlalu.. :D

    ReplyDelete