Tuesday, May 7, 2013

Berkempen tak tentu hala

jumaat lepas aku balik teluk intan...hari sabtu dah nak tengah hari gerak anta adik aku yang bongsu 2 masuk PLKN balik coz tempoh MC die dah pun habis...lepas hantar die terus aku mak ayah dan adik ayah gerak balik kelantan...jalan jem sikit jek kat certain2 tempat...almaklum la diorang kempen hari terakhir...berdiri tepi jalan dengan bendera dan sepanduk masing2...siap ada yang bagi air dan risalah parti masing2...
kitorang tak terlepas jugak pasang bendera kat kete...parti ape???biarlah rahsia...
yang best 2 bila org nampak bendera kat kete diorang high beam dan hon...ni bagi mereka yang pasang bendera jugak la...sepanjang perjalanan...dari highway...jalan kampung...best sangat situasi masa 2...dah macam nak raya pun ada...bila dah masuk kelantan 2 perghhhh diorang punye kempem memang kalah nak raya since raya kat sana diorang tak celebrate dan meriah mcm nak pilihanraya...memang kalah la hari raya...
sabtu malam almost 9.00pm kitorang sampai umah kg...angkat barang...kemas2 mana yang patut...panaskan lauk...masak nasi...time nak makan 2 aku dah pening kepala sangat2...memang nak jatuh so aku terus duduk dan ajak diorang makan cepat2...mungkin sebab tak makan lagi dan letih drive...
malam 2 kul 10 aku dah masuk tido...tido kat umah kg memang selesa sebab sejuk dan tilam yang empuk...kuikuikui...sampai tak hengat bangun pagi...aku bangun pun tepat kul 10pagi...hamik ko 12jam tido tak sedar2...punye la letih...takleh pakai anak dara ni...ahhahaha...tapi takpe...tak lama je lagi nak tukar status...
lepas bangun 2 terus siap2 nak balik perak coz ayah ajak balik pagi nak elak jem...dan ayah keje hari isnin...ayah KL aku plak selangor so aku cuti...aku dengan mamai2 2 mandi dan siap2 la...aku balik berdua je ngan ayah coz mak dan adik ayah 2 tinggal kat sana tuk uruskan jemputan org kampung dan kenduri kawen aku nati...
mula2 aku yang drive...bendera kat kete masa 2 takde...so kitorang benti tepi jalan tuk pasang...kene pasang luar dari kawasan kampung coz kat situ parti lain kuat sangat...bendera diroang saje yang banyak...masa kitorang nak sampai umah kampung 2 pun kitorang benti tepi jalan cabut balik bendera kitorang 2...tanak la nati berbeza parti politik 1kampung bermuram durja..cehhh...
so ahad 2 kan mengundi masih ada lagi la kete2 yang pasang bendera...selagi keputusan tak tau selagi boleh diorang berkempen..semangat sungguh...huhuhuhu...tapi masuk je area perak dah nak dekat ngan umah kitorang 2 ayah aku cabut benderanya...almaklum la kete 2 ramai plak yang kenal...kang tak sama parti susah plak...kuikuikuikui...
tapi seronok sangat...kenal ke tak main hon dan high beam jek...kalo malas buat tak tau je ngan diorang 2 sume...

p/s : nasib kelantan masih lagi PAS walaupun certain tempat kalah...

No comments:

Post a Comment