Tuesday, October 9, 2012

siyesly...i'm stress

ni sambungan dari entry ''kan dah kene sekolah''...ntah la...tak tau nak buat mcm mana lagi dah nak hentikan sume yang berlaku ni...buat aku tertekan...sume org amik remeh je even nama diorang budak giler 2 mention...tak tau nak pk ape lagi dah...dah tanya pun tak mengaku...malah tak tau jawapannya...hurmmm...takde org lain dah dari nama 2...
budak 2 sebut nama ex aku masa diploma dan separuh degree...almost 6years...dan benda 2 dah berlalu bertahun sudah...kompius aku...adakah ini dugaan bertunang yang aku kene tempoh...ape punye dugaan la...org kata kalo tak layan tak menjadi kan???siyesly...memang (aku tanak guna maybe nati org akan ckp ''memang salah ko pun...nak maybe2 plak'')so memang salah aku sbb at first aku receive msg dari die aku ignore...but 2nd time aku reply sbb die mention nama aku...2 la silapnye...dan for the next aku tak reply sbb aku tak kenal sape die...walaupun aku dah call ex aku 2 tanya...penat siot...otak jadi mereng sekejap...sebab selalu sgt dah budak 2 msg...kul 5 pagi...bangang tol la...
dan sampai 1 tahap tunang aku yg hilang sabar sbb aku kene ganggu...dan sehingga la hujung minggu lepas ahad baru2 ni die msg aku lagi...dan aku pun balas...sbb dah tak tahan...even pakai hp aku no aku tapi tunang aku yang reply...supaya budak 2 ingt no aku tunang aku dah pakai...bak kata org ku sangka panas sampai bila2 rupanya hujan dipagi hari...tak habis kat situ even budak 2 yang mention nak jmp...sampai kesudah takde jgk...sbb aku nak tau sangat sape die...die leh msg ''ko tanya sara die kenal tak org yang nama faizul?''..siyesly aku reply ''of course la die kenal sbb 2 tunang die''...maybe secara kebetulan nama diorang sama...puas dah aku pk zaman belajar dulu aku ada ke kawan nama faizul...rasanya takde...2 rasanya la...
aku rasa benda ni takkan benti sampai sini je kot selagi aku tak wat report polis...actually tunang yang suggestkan wat report polis...sbb die pun tak tahan jgk kot...budak 2 msg lucah pun ada jugak...ntah la...dan semalam die msg aku lagi..die tulis ''time2 macam ni kalo tido sama ngan sara kan best''...siyesly masa 2 aku rasa nak nangis sangat...ntah ape la yang ada dalam otak budak ni...
ape yang pernah berlaku dulu itu dulu la...skrg ni umur aku dah 27...bukan 17 tahun lagi nak main2 cinta monyet ungka tenuk segala bagai ni...dan bukan awal 20an yang baru nak kenal cinta...dan masa aku ngan ex aku dulu die yang buat hal...bercinta ngan kawan 1 course...dan die dah ada anak bini..aku tak pernah nak kenang pun...tak penah niat nak balas dendam pun...cuma sakit hati jek...ape yang die takut aku buat akhirnye die yang buat...tak dinafikan dulu mmg aku banyak kawan laki...terlalu banyak...dan aku lebih selesa kawan ngan laki dari pompuan coz no nak terasa2 ni kalo anything happen...mungkin sbb adik badik aku sume laki yang mendorong aku kearah 2...tak tau la plak kalo aku ada ignore sesape yang admire aku on that time...kalo ada 2 sume dulu la...dulu...aku skrg bahagia ngan hidup aku tanpa toleh kebelakang lagi...aku ada tunang yang nak kene jaga hati dan perasaannye...alhamdulillah tunang sangat penyabar dan memahami..walaupun kadang2 aku rasa tunang aku mcm menyesal kenal ngan aku sbb ape yang berlaku kadang2 mengheret die sama...die dah banyak susah payah tuk aku so aku  tanak susahkan die lagi...
dan akhirnye aku dan tunang siyesly decide to make a police report...memandangkan tunang skrg jauh dari aku...risau bahaya yang akan menanti dan berlaku even aku leh jaga diri sekalipun...malang tak berbau...so pada budak 2 ko tunggu je la..dan kepada polis jgk please...aku buat report bukan sekadar tuk korang polis2 ni keep the report in the file only and no any actions to do...please...ni dah melampau sampai lucah2 ni...aku pompuan...even die kawan aku sekalipun no kompromi...thats all...

4 comments:

  1. tersinggah blog cik. sempat membaca beberapa entry.
    nk respon isu nie.
    sy cadangkan cik menukar no telefon kpd no yg baru. jika tidak mungkin cik akn mengalami stress dan mungkin akn mnyebabkn hubungan dgn En tunang akn bermasalah lama-kelamaan. so sbelum keadaan brtambah teruk better do something. sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 la cadangnye...terima kasih la atas cadangan 2...rasa sayang lak nak tukar no baru sbb no ni ayah yang bagi at 1st time saya dapat hp masa umur 19thun...dah terlalu lama pakai...2 la agaknye kene kacau...thanks ye..mmg akan tukar pun...

      Delete
  2. report aje polis dan publishkan no mamat tu kat internet. biar org len pulak kaco dia. sy pun dulu pernah kene kacau gak. Alhamdulillah da xkene kacau after change to new no. -sakura

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakura saya dah report dah polis...awk tau ape polis cakap bila saya nak refer balik kes 2 nak tau ape tindakan polis or any progress after 2days sy wat report?polis pompuan 2 kata ''kami takleh wat ape...kene tunggu cik kene rogol dulu baru jadi kes polis..takkan kami nak tangkap budak 2 semata2 kerana die anta SMS lucah kat cik...''sabar je kan..kene tunggu dirogol dulu...saya harap biar la polis 2 yg kene rogol dulu..jawapan tak bernas langsung...sbb 2 agaknye banyak kes rogol dan polis tak leh nak settlekan...meanwhile sy plak yg bagi cadangan kat die suh cek no ni register atas nama sape kat maxis...die tetap jawab ''kami tak leh wat ape''...so sia2 je report polis kalo tak leh nak wat ape pun...

      Delete