Monday, October 8, 2012

sabtu dan ahad yang penuh

hari isnin biasanya hari org malas...malas nak bangun...malas nak g keje...malas itu...malas ini...sumenye la..sbb hari sabtu dan ahad dah rehat...bangun tido lambat...tak keje...2 yang hari isnin 2 datang blues jek...dan aku tak terkecuali...hari ni g keje lambat sangat2...sbb malas nak bangun..plus masa alarm bunyi 2 rasa ngantuk sangat..so continue to sleep more 1 hours...
tapi hari ni bukan nak cite pasal lambat p keje segala bagai...macam biasa la nak story what happens on my weekends...minggu ni aku dapat surprise lagi dari en tunang...actually takde la surprise sangat...die balik sini...bukan takat sejam 2 3 4jam tuk luangkan masa bersama aku....tapi balik la sbb ahad die cuti...setelah hampir sebulan die kat sana baru semalam la hari ahad die dapat cuti...die kata nak wat surprise...tapi pk2 tak jadi...bukan pk2 tak jadi...tapi teragak2..sbb aku pun dapat rasa die nak balik sini hari sabtu 2...pas keje 2...die tak macam hari2 keje yang selalu 2...setiap sabtu dan ahad die akan balik awl...so dlm kul 5 lebih die dah balik...aku suh die rehat la sbb die mengadu letih...aku pun sama la nak rehat..hehehehe...tapi 5minit nak kul 7 2 die tpon katanya nak turun makan...eh pelik plak...aku tny la jgk awlnye makan..die kata jiran sebelah bilik die nak belanja makan sbb baru dapat gaji...hurmmmm...aku pun just ok je la..tp kalo ye pun nak belanja makan nape tak tggu malam sikit...takpe la...dan tak lama je lepas 2...tarrrraaaaaaa...die dah otw nak kesini...yeayyyyyyyyyyyyyyy..menjerit la aku mcm biasa...walaupun die balik bukan die terus jmp aku tapi terus ke umah die la...aku pun tak kesah sbb tau die letih...die mengadu banyak kali die letih...takpe...sebagai tunang aku paham sbb aku tau esoknye 2 mesti die jmp aku...dalam hati sangat teruja...
guess what???aku ingatkan die dah tido...tapi tepat kul 12 mlm die call ckp nak siap2 jmp aku...wahhhhhhh...nasib aku tak tido lagi masa 2...actually aku tak rasa nak tido pun sbb tgh melayan cite hantu cina yang lompat2 2 kat you tube...kalo sesape yang minat leh la search MR VAMPIRE 1 sampai la 5..best giler..sbb funny...even takde subtitle tapi aku paham...hahaha..bukan paham mana pun..cite 2 dulu penah kuar tv...so tau la jalan citenye...aku tgk pun banyak skip...skip part yang diorang cakap2..aku nak tgk hantu jek...oleh kerana dah kul 12 lebih aku kene siap cpt2 sbb tau dah traffic time mcm ni sgt clear..dan mengikut cara pemanduan tunang aku 2 15minit pun leh sampai...biasa antara 30 minit ke 45minit...jom berjimba2 malam minggguuuuuuuuuuuuu...bla bla bla bla...(panjang nak cite..pendekkan je la...)
dan esoknye (ahad) telah pun tiba...aku dan die kuar lagi p anta kete die servis...tapi aku drive kete aku la..takkan nak tunggu kete die siap plak..lama 2...katanya ptg...(tapi tak siap pun sbb ada masalah lain)...so pas anta kete 2 p withdraw duit die sbb nati nak bayar kete 2...pas 2 beli ape ntah tuk kete die...p balik bengkel 2 anta barang...after that baru la officially kitorang kuar...kul 12 lebih kot...kitorang p makan nasi ayam warisan kat kota damansara...die pun teringin nak minum air kelapa...so kat situ sume ada...makan2..sembang2...pas 2 kitorang ke shah alam...sbb aku bagitau die nak wat spec baru...kat shah alam...die kata ok...memula 2 macam tak jadi je sbb nak anta die balik umah dah dekat dah kalo dari kota damansara ni..kang nak patah2 balik lak sbb nak amik kete die...masa 2 tak tau la kete die ada problem lain...so at last p shah alam susah2 sangat die anta aku balik...die bawak la kete aku balik umah..kang ptg2 nak g amik kete die leh la die pick up aku...
sesampai kat kedai spec yang buat promo 2 kat seksyen 7 area jakel depan papa rich...nak survey dah jadi terbeli...sbb org kedai 2 kuarkan banyak sangat spec..nasib tak rambang mata sbb yang die tunjuk 2 sume aku tak berkenan...helllooooooooooooo miss design yang u tunjuk 2 macam tuk budak sekolah jek...even brand guess or bonia...i tak minat la design macam 2...really budak2...hahahaha..so aku request nak yg trend skrg old skool...agaknye diorang suke kuar bebanyak2...so at last ada 3 pilihan yang aku suke...suh tunang pilih la tgk sesuai ke tak ngan muka aku...sbb aku nak tgk sendiri tak bape nak nampak ngan jelas...
akhirnye pilih la yang 1 tu..walaupun aku minat yang lagi 1 sbb shining sikit...yang aku beli ni tak shining...tp mengikut en tunang yg tak shining 2 lebih sesuai ngan muka aku...dan aku pun rasa mcm 2...sbb yang shining 2 besar sikit dari yang tak shining 2...lebar pun ye dan buat tudung aku kembang semangkuk...hehehehe...
itu la yang berlaku sepanjang hari ahad...siang je 2..malam ada lagi..malam 2 p amik kete kat adik aku..sbb tunang nak balik sana pakai kete aku...actually die dah deal nak pinjam kete kawan die...aku je yang tak bagi..biar susahkan aku yang tunang die jangan susahkan org lain walaupun kawan...so pas amik kete 2 kitorang g makan mcd sbb die teringin nak makan samuria beger 2 plus dah lama tak makan mcd katanya..dan jemput sorang kawan die yang die nak pinjam kete 2...sbb dah lama kitorang tak jmp die..ok la jgk kan...kat mcd pun ada citenye jgk...oder punye oder..tggu nak makan tapi mcm something wrong je ngan oder kitorang 2...sbb oder double...bukak tgk mcm single...nasib malam 2 tahap kesabaran aku tinggi dari biasa..g kaunter tny bebaik...pas 2 tggu la nak dpt yg real double samurai beger punye...aku pun tak tau la...sbb kotak mmg tulis double..keje org dapur yang careless atau ape pun tak tau la...tp mmg ramai customer malam 2..tak bermakna ramai customer korang senang je nak tipu amik kesempatan...sambil lewa wat keje..dan kitorang tgk org kiri kanan dpn belakang kitorang yang makan samurai tertulis kat kotak double tapi diorang makan single...maybe yang mcm 2 duit banyak dan tak kesah oder lain dpt lain...sorry...hak oder hak kami...hahahha...buat keje elok2..yang nak kaut untung mcm 2 jek...servis tax nak amik tapi servis mcm haremmmmmmmmm jek...
so sampai situ je la pertemuan aku dan tunang malam 2...11 lebih die anta aku balik dan die pun balik la ke sana...siyesly penat sangat tapi seronok sbb dapat bersama ngan tunang...sbb penat sangat 2 la yang aku lambat g keje hari ni...hehehhehe...

p/s : petang ni g amik spec baru...tapi resit tertinggal dalam kete kat tunang...kalo leh amik tanpa resit ok la kot....tak sabar nak tgk wajah baru ngan spec baru...ntah sesuai ke tak...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment