Monday, October 22, 2012

1 jam yang bermakna

semalam besday aku...bape kali ntah nak bagitau kan kan...hehehehe...1st wisher of cos la en tunang tercinta gitu...dan di fb 1st wisher is my younger brother...no4...ayat die yang paling aku suke adalah ''thanks jadi kakak yang paling best''...hahahah..best kan...jadi kakak paling garang paling ntah ape2...2 la yang paling best katanya...sy syg adik sy..hadiah jgn lupa...hahahaha...
seharian semalaman aku menunggu tunang tercinta...dari siang ke malam...dari pagi ke tgh hari ke petang dan ke malam...actually aku tak bape sure die datang ke tak tuk celebrate...mulut kata tak kesah if he cannot make it sbb tau die keje semalam...mesti penat...sbb hari sabtu 2 die ngadu penat sgt...tapi hati plak macam nak majok je kalo die tak datang...boleh plak ek mcm 2???takpe soal hati aku ni aku leh pujuk tuk memahami tunang aku...dan selalunye mcm 2 la...
so kejenye aku ni semalam sambil tunggu sambil makan tido tak sudah2...ape pun tak leh...sbb 2 jugak la aku semakin membesar sbb setiap hari sabtu dan ahad aktiviti makan dan tido je la...ish ish ish...dan lepas maghrib 2 aku direct je tanya die datang ke tak...die kata tak gerak lagi sbb ujan lebat...tarraaaaaaaaaa...yeay tak jadi datang sbb aku risau yang amat sih...sana ujan lebat..dan kat sini shah alam ujan baru nak slow down coz dah lebat awl2 2...tunggu punye tunggu ujan nak slow2 2 aku suh die mandi dan makan la...takyah tunggu...tapi die nak make it jgk...die sanggup turun umah semata2 nak suh aku dengar bunyi ujan yang lebat 2...motif???takut aku tak caya la 2...dan takut aku pk die ngelat tanak datang celebrate besday aku...mcm 2 pun boleh ker???hahahahha...so aku pun buat la mcm biasa sbb aku dah pesan takyah datang...bahaya drive dalam cuaca mcm 2...malam lak 2...tak lama lepas 2 aku tak sedap hati...diam aje tunang aku ni..dah mandi ke makan ke...aku call la dalam kul 8.20mlm mcm 2...rupanya dah dalam kete otw nak kesini..ish budak ni...kalo aku tak tpon gamak tak tau ler...dan ujan masih lebat kat sana...aku suh die hati2...punye la tak sedap hati 2 sbb risau aku call lagi dekat 9.30mlm tanya lokasi...baru sampai sg besar katanya...ujan lebat dan kete banyak...aku bajet sah lambat ni sampai...sempat la aku nak tido dulu...dan aku baru nak lelap mata nak kul 10mlm 2 aku terdengar bunyi yang mcm ku kenal jek...bunyik ape lagi bunyi kete die la..ekzos tanak besar gedabak..sekali aku intai kat tingkap mmg betu....bayangkan 9.30 kat sg besar dan dalam masa sengah jam je leh sampai shah alam...tipu je die ni...bawak ntah macam biawak pelesit mana ntah...aku pun siap2 la...turun sambil senyum meleret..dah 2 minggu tak jmp die...mau tak meleret senyum 2...dapat lak jmp masa besday aku...
kitorang terus g tasik seksyen 7...die nak tgk jgk aku potong kek dan makan...walaupun terlalu simple tp siyesly terharu ngan kesungguhan die 2...beli kek sumenye...lepas set up lilin yang cuma 3 batang jek...ape pun tak leh...bila tanya nape 3 jek?nape tak mintak 27??die kata cukup la 3 batang jek..banyak2 nak wat ape...sabo je la aku...aku duduk kat pangkin 2...die lak diri sebelah aku...tanak duduk...tak feel katanya kalo duduk...dah tiup...potong...pas 2 aku suap die...dah terbalik kan???sbbnye besday aku tunang langsung tak romantik...beza ngan besday die aku plan baik jek...besday die aku suap dan besday aku pun aku suap jugak...
lepas 2 kitorang g mamak...sbb aku tak makan lagi..yela ingatkan nak makan ngan die...rupanya die dah makan...so aku tanak la makan sorang2...aku yg suh g mamak..nak makan roti jek...die kata besday die siap makan kat piza lagi..besday aku makan kat mamak jek...hahahhaha..takpe la...aku ckp aku paham die keje bz tak sempat nak wat sume 2 tuk aku...die datang pun dah cukup ok pe kan...
dan sume yang berlaku kat atas ni dalam masa sejam jek...kul 11 kitorang dah gerak balik dan die anta aku...thats all...simple ringkat cepat tapi cukup bermakna...org kata biar ada dari takde kan...dan kek 2 skrg ada dalam peti ais kat umah...tak sempat nak bawak g opis hari ni...kek mcm biasa la kek coklat sbb die tau aku kureng sikit perisa lain2 ni...malam ni nak pulun kek 2...hehehhehe...

captionnye ''happy birthday tunangku''...


p/s : tak sabar nak tunggu hadiah dari tunang...apekah agaknye yeee????



No comments:

Post a Comment