Friday, June 21, 2013

Kenduri Kendara Kederat

walaupun majlis dah lepas 3minggu tapi masih nak update...kenduri kawen paham2 je la...banyak keje...coz majlis aku masih lagi rewang2...tak amik katering ni...kelantan well kalo katering makanan manis2 la kot kan...even rewang pun gula masih tak terlepas...seboleh2nye nak letak...
aku berinai awal 2 malam dari hari nikah...senang...kalo inai tak merah boleh pakai lagi malam sebelum nikah 2...and guess what...memang inai tak bape merah...aku pakai inai daun...dah cukup dah rempah ratus aku bubuh...gambir...arang...maybe sebab daun inai muda kot...so next siang 2 aku pakai inai instant...pas 2 malam 2 aku cover balik ngan inai daun...aku memang suke giler pakai inai...kalo inai 2 tak merah mmg aku rasa nak cabut semua kuku2...dulu aku buat inai merah dengan merajinkan diri pakai 2kali...1st aku pakai inai instant...then aku touch up ngan inai daun..merahnye memang puas hati giler...majlis along kawen aku buat mcm 2...majlis aku tak sempat nak buat...dah jadi terbalik...coz nenek sume suh aku pakai inai daun...ikutkan je la...bila tak merah 2 baru la touch up inai instant...2 pun sempat sebelah tangan jek...kaki pakai inai daun langsung tak merah...terus letak inai instant...sampai skrg masih merah...

yang ni kali ke3 pakai after pakai inai instant...
tuk hantaran sepupu aku yang tolong buat...aku masa ni memang dah malas sangat2 dah...kepala dah serabut pk mcm2...so aku tolong letak yang dah siap atas katil jek...
taaaadddddaaaaaaaaaaaaaaa...akhirnya siap jugak...semuanya 13 dulang...

tuk gambar yang korang tengok kat bawah ni...jarang sangat nak tengok kat kenduri kawen...tapi kat kenduri aku dapat...hahahhaha...taaarrrrrrrraaaaaaaaaaaaaa
lelaki beb buat bunga telurrrr...ko hadooooo????hahahhahahaha....ni kawan adik aku yang no3...deme pun tak tau nak buat ape malam 2 aku suh la buat bunga telur...nak tunggu diorang buat sampai habis siyesly memang berzaman...bagi sorang 1 kotak pun berjam2 tunggu...
ha yang ni bukan hasil tangan org laki...ni hasil tangan aku dan sepupu2 aku pompuan yang lain...kitorang dah siap 4 kotak diorang 1 kotak tak siap2...yang diorang buat 2 kami bagi kat org yang datang kenduri doa selamat malam lepas nikah 2...
ni door gift aku...yang oren 2 tuk pihak laki...yang lain bebas...

No comments:

Post a Comment