Tuesday, June 11, 2013

Hari ke-8 jadi Isteri

Last week on 7th June 2013, Jumaat...aku amik MC...just because suami aku balik pagi 2 dari lumut untuk fitting baju kawen belah die tuk majlis esoknye...kitorang janji ngan org butik 2 kul 11pagi...kul 10 suami sampai umah...dengan keadaan yang tak bape sihatnye...suami yg tak sihat aku plak MC...heheheheh...
so lepas settle sume perkara yang sepatutnya 2 kitorang rehat je la hari jumaat 2...coz kalo boleh tanak letihkan badan coz kompom2 hari sabtu nati letih sangat...nak dijadikan cite aku ni makan memang on time...pagi tengah hari mahupun malam...kalo lewat sikit dan lewat sangat sendiri mau ingat la...sebagai suami aku die memang dah paham dah aku ni makan macam mana...mungkin hari jumaat 2 terlalu bz so masak pun lambat...suami aku plak berehat kat bawah...aku plak berehat kat atas...dah tgh hari tak makan lagi ni...perot aku dah lapar giler...tapi lum masak lagi kan...nak makan ape je aku ni...umah org aku masih tak biasa kat mana beras, garam gula...penah suami mintak buatkan teh o...masalahnya cari teh pun tak jumpa apatah lagi gula...hahahahaha...bila tanya suami die pun jawab ''sy lagi tak tau kat mana''...sabo je la...
so bila dah rehat yang tak bape nak selesa coz perot dah masuk angin aku pun bangun duduk bangun duduk...last2 2 terus bangun berlari ke toilet...nasib la toilet sebelah bilik jek...sekali 2 buekkk...aku muntah angin...masa 2 kat atas ada kakngah suami tengah vacuum...die macam dengar ngan tak dengar je aku muntah...coz aku dengar jap2 die bentikan vacuum 2...last2 sekali bila die dah sure memang aku muntah die panggil la suami aku...tapi time aku muntah 2 suami tak datang2 jugak...bila aku kuar toilet kakngah die kata nape???takkan mengandung kot...hishhhh!!!aku cakap eh tak lah!!!dengan nada tinggi jugak la...coz aku pun terkejut...awat la die pk lagu 2...huhuhu...aku cuma angin jek...last2 aku masuk bilik baring...siap nangis2 lagi...yela sakit giler kot muntah...sape kata muntah 2 senang???siap kuar air mata tau...dasat sungguh...pas 2 aku dah siap baring2 nak lelap2 suami aku datang...aku dengar die tanya akak die nape...akak die cakap ''2 bini ko muntah2...p la tengok...masuk angin kot tak makan lagi''...last2 suami masuk tanya nape...tapi aku dah nangis2...manja sangat kannnn...suami sapukan minyak angin pas 2 ajak makan...
sejak hari kedua jadi isteri suami selalu pegang perot pas 2 cakap ''ada baby dalam perot''...hahahahah..lucu laaaa..pas 2 aku ketawa jek...kalo kerap cakap boleh jadi tekanan jugak...2 3 hari lepas aku rasa sakit tanda2 nak period mcm sakit pinggang dan lenguh2 kaki...tapi possible 2 sebab aku penat kawen pun ye jugak...aku bagitau la suami nak period kot sakit2 ni...suami kata mana boleh period ada baby dalam perot...bila teringat balik aku senyum sorang2...pas 2 semalam sebelum suami balik ke lumut aku tanya ''awk nak anak cepat ke yunk''...suami kata bergantung la pada rezeki...mungkin die paham kot...aku pun senyum jek la...baru bape hari...sabar2...bak kata pakcik aku tunggu 3bulan baru cakap pasal baby...hehehehe...

p/s : perot pun dah boncit giler macam ada baby plak...hahahahaha....

No comments:

Post a Comment