Thursday, February 28, 2013

Homestay di kelantan

raya cina yang lepas aku balik kg kelantan...nak uruskan hal wedding aku mana yang patut...salah satu yang termasuk dalam plan adalah membooking homestay buat tunang tersayang dan keluarga tuk wedding kami nati...malam sebelum nak p tengok homestay 2 ada sedikit perbalahan antara aku dan mak aku...dan aku ngan tunang aku...
biasa la orang kite ni...walaupun tak sume tapi mesti ada punye...aku suke guna ayat ni ''bajet ciput tapi cita2 tinggi menggunung''...mcm tu la aku cakap kat mak dan tunang aku...tau la 2 kelantan...tapi bukan sume harga murah macam dolu2...sekarang org kelantan pun nak merasa macam jadi org KL ye tak...huhuhuhu
tunang aku nak homestay yang besar sebijik sebojan macam umah aku kat kg tu..mak aiiiii...tinggi der cite2 awk...hahahahah...bukan tak boleh dapat...sebut je nak homestay macam mana...boleh je dapat...cuma sediakan ''pitih'' kata org kelantan...everything can if u have money...takde duit bajet ciput jangan banyak bunyi boleh???minimum harga homestay kat situ adalah RM150...ni yang korang akan jmp...kalo ada lagi murah aku tak tau la...puas dah aku survey sumenye serendah RM150...cukup tuk dapat umah banglo yang ada 2 atau 3bilik lengkap dengan perabot...
tunang nak umah besar macam umah aku...boleh...1malam bagi RM300...mampu???baik duduk hotel je la...huhuhuh...ni banglo 2 tingkat...tapi tak dapat kenal pasti berapa bilik...dan yang RM200 biasanya banglo sebijik yang ada 4bilik...dan tuk dapur gas serta bahan masakan boleh disediakan bergantung kepada permintaan...
untuk itu aku pun p la membooking yang RM150 sahaja...tunang tak tau yang umah 2 kecik sikit...tapi aku bagitau boleh la...tu jek...even aku pun tak setuju  ngan umah tu tapi mak aku...pandangan mata orang tua mungkin betul...mak aku kata cukup tuk diorang 4beradik yang sumenye dah kawin...4beradik mmg cukup..buatnya ada sedara mara yang lain macam mana???waduh...gawat ni...aku malas nak cakap banyak so aku pun ikut je la...yela nak stay 3 atau 4malam dah kos tu...sape nak bayar??mereka2 la...hehehehe...
sebelum tu tunang aku nak homestay kat wakaf che yeh...tanak jauh nak booking...dah la nikah hari jumaat...cakap macam sempat je nak sampai umah aku...mak aku kata biar kite tunggu tok kadi bukan tok kadi tunggu kite...sape yang nikah kan sape sebenarnye...betul gak 2...jangan nati tunang aku bengkek tengok homestay tu dah la...
ha sila2 amik no tepon 2...call dan booking...


sori just gambar luaran homestay saje...aku segan nak amik dalam umah sebab pakcik 2 ikut je mana aku p disetiap pelusuk umah die...

sementara menunggu owner homestay datang...

homestay ni lengkap!!!!setiap bilik ada katil...ada extra 5toto...ada extra bantal (tak kira ada bape)..ada tuala (pun tak kira ada bape)...yang best bahagian dapur siap ada beras, sos, kicap, budu, gula, garam, sume perkakas dapur lengkap macam rumah tu berpenghuni....so tak payah la risau kalo memalam lapar coz ada megi dan roti gardenier lagi ualllllssss...hahahha...dan yang utama ada alquran dan yasin...bestkan...

p/s : lokasi homestay ni di taman sri derasa, pasir puteh, kelantan...dan tak susah pun nak cari...kat pasir puteh ada kilang beras BERNAS...masuk kat simpang kilang ni pas 2 ada simpang belah kanan tertera signboard taman sri derasa...pas 2 pandai2 la cari lot no homestay ni..pun tak susah...aku 1st time sampai sini...

No comments:

Post a Comment