Thursday, February 14, 2013

almost done!!!

tajuk tanak omputih...huhuhuh..what is that ''almost done''???
dah lama rasanya tak menaip...dari yang last entry 2...ada dekat seminggu lebih kot...bukan ape time cuti ni ye betul2 cuti...cuti dari segala2nya...huhuhuhu...tapi tak cuti dari kawin...hal2 kawin takleh cuti dah sekarang ni...banyak benda nak kene buat...
eh jap...hari ni baru khamis..lambatnye masa berlalu...2 la kalo cuti yang biasa sabtu ahad 2 laju je masa berjalan...kalo cuti ''wajib'' seminggu ni nak berkarak jugak masa berjalan...lambat bebeno..pejam2 celik2 baru khamis...nati hari ahad tetibe lak cakap ''eh cepatnye cuti dah habis''...hahahaha...
manfaat cuti seminggu ni tak banyak yang boleh di settlekan...tapi ok la dari takde buat ape2 dan tak dapat ape2 kan...4hari balik kampung ke kelantan...4hari 2 aku p booking pelamin...baju...full set la sume sekali kat butik 2...dan khemah makan...kusi meja sekali la...dan homestat buat keluarga tunang tersayang...
homestay kat sana paling murah rm150...sebuah umah banglo...bilik paling sikit 3..paling banyak 4 tuk rate rm150 tu la...ada yang cecah rm300 jugak...rm200 pun ada...depend pada umah dan tempat kot...kadang2 aku tak paham gak nape ni mahal 2 murah...umah yang aku booking ni sume pakej ada...siap dapur dan barang2 masak dari beras sampai la ke budu..ikan bilis pun ada ok..kicap bawang cili...dah cakap sume ada...setiap bilik ada katil...extra 5toto...bantal..selimut...tuala bukan main penuh almari...yassin..alquran...sume pakej macam kat umah kite ada la kat situ...yang sewa rm200 plak takde dapur...kalo nak akan disediakan...bukan dah tersedia ada...2 la bezanya...yang rm300 tu banglo 2 tingkat...tapi tak diketahui bape bilik dan ape yang ada...sebab tunang aku bajet pun nak paling murah...dannnnnnn...aku pun tak sure muat ke tak umah 2 tuk ramai2...huhuhu...sebab kalo boleh tunang aku nak macam umah aku kat kelantan 2...alahai tunang oi..ntah kalo jmp umah macam 2 bape plak la sewa nak kene bayar nye...
next is butik pelamin dan baju...ha yang ni ada sedikit kesedihan diawalnya...butik yang aku dah booked bulan 12 hari 2 dah full!!!!sila lihat tanda kemarahan aku kat situ...aku dah booked awal2..sebab at 1st diorang sendiri tanak amik order takut mengundi bulan 3 katanya...at 1st jugak masa 2 decide majlis bulan 3...tapi tunda bulan 5...so bila bulan 2 ni datang on that day yang aku nak nikah kawin 2 full...dah takleh nak cakap ape lagi la...aku terus blah...mula2 booking datang kedai...pas 2 aku remindkan lagi dalam fb...tup2 jadi mcm ni...takpe2..mentang2 kite kecek luar...aniaya kok ore je demo ni...huhuhu...
nak dijadikan cite aku terus ke butik yang sama abg aku kawin dulu..kat pekan pasir puteh...mula2 nak elak tapi dah tak de butik lagi...nak yang murah tak dapat...hamek ko yang mahal...nak tanak hamek je la...siap booking sume...tetibe baju yang aku nak 2 die cek dah ada org pakai...jap ada jap takde...cuma org 2 pakai 2hari awal dari aku la...esoknye die suh datang sbb die akan bawak baju yang sama kaler tapi design lain sikit...di sebabkan aku tinggi die suggestkan macam2 baju kat aku...sebab sesuai ngan tinggi aku...die pun tak payah nak adjust banyak kecuali kecikkan kat bahagian pinggang baju dan kain sahaja...dipendekkan cite esoknye aku datang tuk fitting baju yang die cakap 2...bila dah try mmg cantik...die kata org tinggi pakai ape pun cantik..mak pun kata cantik...tapi jenis aku ni kalo dah berkenan kat 1 tu 1 tu jela yang aku nak...pikir punye pikir aku nak jugak baju yang 1st yang dah ada org booked 2...die kata takde masalah...nati die akan suh org 2 pulang awal tuk dry cleaning..settlekan...huhuhu...yang masalah kedua adalah pabila die suh aku pilih lagi 1 baju...eh mula2 aku pk bukan ke pakej 2 cuma 1 baju persalinan jek???die kata ada 2baju...sebelum sanding leh pakai baju 2 kot nak amik gambar ke...wahhhhhh...2baju...tapi tak tau nak yang mana...warna mmg cantik...cuma design baju 2 tak kenan kat aku...huhuhu...habis 1kedai aku tawaf aku suh mak aku je pilih...senang cite...aku pakai jek ape yang ada...kalo aku pilih nati sampai kedai tutup pun aku lum wat keputusan...then settle la bab pelamin baju make up...
petang hari yang sama 2 aku tunggu org khemah...katanya nak datang petang...tunggu punya tunggu takde jugak...die call kata tak sempat datang sebab stuck dalam jem...aku rasa sume org sedia maklum kat kelantan ni kat ceruk mana pun kalo bab cuti panjang ni kompom jalan jem teruk kaw2 punye...lagi2 hari raya...boleh beraya dalam kete la jawabnya...sebab 2 kalo hari raya kitorang prefer dok umah dan tunggu org datang umah jek..dan bagi duit raya...hahahaha...kitorang tak gagah nak beraya dalam kete...owh berbalik pada cite khemah tadi...die kata nak datang esok paginya...ok takpe...pagi esoknye 2 takde jugak...aku pun kuar ngan mak aku p mana ntah tak hengat...bila kitorang balik 2 dah tengah hari baru die sampai...bawak gambar sume..pung pang pung pang bla bla bla bla...ok booked...mulut ke mulut...takde ketas ape pun die...die kata takpe la itu la ini la...takpe2...tengok nati kalo majlis aku silap khemah tau le korang...
so 4hari cuti a lot of thing settle...pelamin,baju, dan khemah...inai plak nasib baik aku tergerak hati tanya kat butik 2...die ada buat...tp bukan datang umah..kite as a client ni yang kene datang kedai...dan sepasang tangan cuma rm30 jek...murah kan...nati la aku pikir2kan nak buat ke tak henna ni...

p/s : yang merunsingkan adalah kad kawin dan borang nikah...tunang kata sempat settle sebelum tarikh yang aku nak...hope so...

No comments:

Post a Comment