Tuesday, November 6, 2012

Harapan

haraaapaaaannnnn...harapan menjadi...lalalalallala...udah menyanyi plak...
actually aku ada entry yang nak distory mory morning glory ni...cuma aku tak tau nak letak title nye...2 yang citenye ku pendam je la...tapi makin di pendam makin tersiksa plak jiwa raga aku...huhuhu...rasa tak leh la nak simpan lama2...sebab org pompuan ni cara meluah die more in writing...lain org lain caranya...tapi aku salah sorang yang cara meluah ape yang terbuku 2 in writing la..marah geram sedih kecewa atau ape sekalipun perasaan on that time aku pasti akan luahkan...so 2 la yang tertubuhnye blog ni...
at 1st blog ni just for kerjaya aku on that time la...tapi dah tertukar plak...huhuhu...maybe sebab after aku tukar keje aku bosan tak tau nak wat ape dan terlalu banyak masa terluang 2 yang jadi diari plak blog ni...tapi bukan ni yang aku nak cite...huhuhuhu...salah salah...tersasar udah...
dah 4hari berlalu...baru2 ni ada ex aku cari aku balik...contact aku...bunyi macam playgurl la plak...takpe2...sorang dalam satu masa...dah takde cari yang lain...well cinta datang dan pergi...takde cara lain nak lupakan seseorang 2 melainkan menerima cinta org lain...bagi aku macam 2 la...sampai bila nak tutup pintu hati sedangkan ada yang sudi tuk mengubati...perghhhhhhhhh...ayat!!!
sambung balik cite...kami sembang la macam biasa...no!!!macam org baru kenal..dah lama tak jumpa...segan2...mcm 2 la...sembang on fone je la...lama jugak...2 yg terdetik dihati tuk mengimbas kembali kenangan aku dan die dulu...orgnye baik...muda...muda sbb mmg muda dari aku...2tahun...owh bila cakap muda ni jangan ada yang terperasan plak...sebab aku tau ada yang baca blog aku ni cukup berdendam ngan aku...helloooo...bukan hang sorang ja ex aku yg muda ok!!!!aku pun tak tau la pasaipa kadang2 dok sangkut yang muda jek...sbb aku pun awet muda kot...hahahahah...dah2 ngarut plak...
on that time mmg sayang bangat la...sbb aku betul2 kecewa before 2...dan bukan senang aku nak proposed kat laki ajak kapel ni...buang tebiat dah masa 2...giler kan...die pun tak sangka aku akan ajak die kapel...so bercinta la...tapi biasa la after few month...die pun muda lagi...laki kan...banyak benda yang die nak buat kot...ka enjoy tak habis lagi...saat 2 bermula la episod sedih duka lara hidupku...die mintak masa dari aku...tuk die pk sama ada die nak getting serius ngan aku atau tak...benda ni terjadi sbb ada satu hari 2 kami sembang pasal nak kawin ni...ketaq lutut kot...hahahahha...so at last aku undur diri after aku sedar die tak sayang aku...tak sayang sungguh2...tapi aku puas hati sbb aku dah buat habis baik masa bersama 2...mmg meninggalkan kesan dalam hidup die sampai sekarang...
rupanya masa sebelum aku tunang 2 die ada cari aku...masa 2 aku baru je kenal tunang aku...tapi masa die cari aku 2 die mmg kene maki ngan aku terbaik dari ladang punye...aku sound makan dalam sampai skrg la die tak leh lupa...aku sound sbb aku marah giler la...aku dah ada org lain baru die nak cari aku pasaipa...lambat...after that die tak cari aku lagi dah...sampai la 3hari yang lepas...semuanya terluah...
sampai skrg die masih tak lupa kata2 aku marah die..kat mana berlaku...walaupun dalam phone...die tanak aku marah dan benci die sbb 2 die tak cari aku lagi dah...tapi hati die paksa tuk cari aku 3hari lepas...kami dok ungkit balik ape yang pernah berlaku dulu..dan kebanyakkannye aku tak pernah nak ingat...yang perit je aku ingat...die plak dok ingat sumenye...even kenangan aku ngan tunang aku pun banyak aku lupa...mungkin ape yang terjadi dalam hidup aku buat aku jadi mcm 2 kot...takde ape yang manis tuk diingati...
aku diberitahu time yang die cari aku masa 2 die dah betul2 ready tuk getting serius dan kawin ngan aku...gurlppp...tertelan air liur aku...tapi dah terlambat...sbb aku dah jadi tunang org...dan die terkedu saat die terima msg dari aku jemputan ke majlis pertunangan aku...bagus jugak kan kalo meninggalkan kesan dalam hidup seseorang sampai die tak leh lupa kat kite..i means a good thing la..bagi die maybe die takleh dapat yg macam aku...opcos la cannot...mana ada org yg sama...cuma antara die dapat yang lagi baik atau...terpulang la...dan aku cakap kat die, die pasti dapat yang lagi baik yang mampu tuk cintakan die...
aku dah nak kawin by next year..aku tanak bagi harapan...cukupla aku terima die sebagai seorang kawan...yang akan support aku...mcm yang die cakap...die pun takut timbul balik perasaan 2...yang at last mmg timbul pun...hahahahha...bukan susah nak wat org mengaku..mesej je belit2 sikit...die dah terlalu lambat tuk sumenye...aku tak mampu tuk kecewakan hati dan hancurkan hidup tunang aku yang cukup susah payah pulihkan hati dan hidup aku...dan aku tak pasti apekah aku akan dapat yang sama dari die kalau aku bagi harapan pada die...haish...hidup ni susah atau kite yang hidup ni yang buat susah????
antara aku dan die mmg wujud perasaan sayang..tapi itu dulu...kini sayang itu sekadar kawan...dan tunang aku lebih berhak untuk sumenye...aku harap die dapat yang lebih baik dari aku dan belajar tuk menghargai org yang cintakan die...skrg ni bukan muda ke tak tapi sikap dan pemikiran kene matang...

No comments:

Post a Comment