Tuesday, November 20, 2012

Pengalaman Interview

dalam tahun ni saje cukup 3 kali kot interview...cukup la kan...dah nak ujung tahun takkan nak IV lagi kan...cukup la 2...try next year plak kalo ada rezeki lagi...
semalam dan hari ni direct aku IV...meh nak cite satu2 dulu...
Gamuda Berhad...nama besar ni...sume org kenal...kalo tak kenal buat2 kenal la...IV time 2.30pm...mcm biasa aku jenis sampai awal...biar awal dari lambat...dan biar datang dari tak datang kan...so aku kene tungug lama jugak la masa 2 sbb deme tgh IV sorang mamat cina ni tuk post Leasing manager...dan aku punye post adalah leasing admin...guess what???2 la nati boss a.k.a superior aku...manager 2 beb...hehehehe...IV kali ni quit simple jugak la...but fully english...dan yang IV aku adalah chinese man and gurl...well rasanya dah sedia maklum kalo org pompuan IV ni kerek sikit tak kira la cina melayu india pun...yang lelaki pasti ok...boleh bergelak ketawa la jugak kan...yg ni memang IV betul sikit la..sbb die tanya aku ape yg aku pahan dan tau pasal leasing ni...cite punye cite tak sampai 5minit pun cite aku...huhuhu...pas 2 die tanya akan kawin ke..akan pregant ke...kalo dah kawin of course la akan pregnant kalo ada rezeki..ape punye soalan la...rupanya soalan pregnant 2 sbb project tuk jawatan aku ni amik masa tuk complete 2years...so within this 2years tak digalakkan la tuk aku mengandung...atey giler...die nak project die je jalan lancor...akunye project nati tergendala 2tahun...nak kene pk masak2 ni kalo dapat offer pun...tanak la tangguh tuk dapat anak nati makin susah plak nak dapat...hurmmm...and after that ada quiz...ntah ape soalan la die suh aku circle sume 2...pas 2 kira itu ini..dah dapat jawapan 2 cantum kan...hurmmm...aku tak tau tuk ape...but for them maybe there is an answers...IV 2 just take few minit...tak sampai pun sengah jam...kejap jek...projek diorang 2 kat kota kemuning...cuma ofis takde lagi la kat sana...so sementara tunggu opis 2 aku kene base kat damansara ni la...tuk gamuda ni aku kene pk betul2 dulu la...especially pasal pregnant 2...
hari ni punye IV is Acmar international kat depan jusco bukit raja ni jek...giler dekat...10.30am...so aku tak g la opis pagi tadi...aku masuk lambat...aku sampai opis 12.00noon ni ha...dah kene replace 3jam...sabo je la...takpe2..demi masa depan ku..cewahhhh...so IV hari ni a little bit serius even speak in malay...siyes la muka manager ni mmg garang...pas 2 kalo die tanya mata tepat pandang aku..takut jugak aku...aku IV tuk post admin assistant...base kat site jugak...nasib aku ada pengalaman masa kat glomac dulu...so die tny ape yang aku paham pasal collection ni sume...dan ape yg aku tau pasal jawatan kalo org cakap admin assistant ni...more to kerani...die ckp kat aku ada degree takkan nak jadi kerani..dan gaji aku mintak 2 tak sesuai tuk gaji kerani...so die rekomen tuk jawatan admin exec...tapi die tanya aku la ready atau tak tuk take any risk...alamak aiiiii...ni yg gelabah...dan aku tak konfiden..even die pun nampak aku tak konfiden tuk jawatan yg di tawarkan...aku cuma cakap aku akan cuba la..sbb aku tak penah jadi exec...so ape2 hal nati aku la yg kene bambu...en sy keje bukan nak kene bambu..sabo je la...so tunggu je la jawapan dari diorang...
after dua2 IV ni aku attend...aku dah jadi belah bagi...semalam pas IV aku rasa aku nak p yg kat acmar ni dan aku berharap aku dapat kat acmar ni...pas IV kat acmar aku nak plak kat gamuda 2...sbb aku rasa org kat acmar ni garang2 belaka...huhuhuhu..camno ni...dan debar yg aku rasa masa iv kat gamuda dan acmar memang beza giler....kat gamuda mmg debar tak henti sampai la IV habis...dan kat acmar tak debar langsung...pas IV baru debar...haish entah la...tapi acmar ni dekat giler ngan umah...tak ada tol...cuma kene tempuh jem je la pagi2...takyah nak kene kuar umah sejam awal...ok2...pk pk...

No comments:

Post a Comment