Thursday, November 8, 2012

Betapa tegasnya dia

hari ni punye entry nak cite pasal keje...K.E.R.J.A itulah keje...kumpulan senario ada buat lagu khas tuk keje ni...kalo cakap pasal keje ni some people komited ngan keje...sanggup keje bagai nak rak...tak tau ape yang dikejarkan sampai nak keje bagai nak rak 2...mana tau kot cukup tahun gaji naik bonus bertimbun...malah siap dapat award lagi kan...itupun kalo dapat...jarang company nak wat benda2 yang meng appreciate staff ni...keje la bagai nak rak pun harammmmm...
ada org keje smart...not work hard..mcm study gak...study smart kan...keje kene bijak...bukan keje keras tapi nothing...2 la yang aku tulis dalam appraisal form aku masa aku nak di isytiharkan kompom kat sini...sebab aku paling benci keje hard sampai tension2 segala bagai ni...at the end nothing...
lain plak cite yang keje sambil lewa jek...kene maki kuar masuk telinga kiri kanan je la...yg ni tak tau la pasaipa jadi lagu ni...maybe sbb company tak appreciate staff...2 yg kuar dialog ''auk keje bagai nak rak pun bukan dapat ape...so baik buat sambil lewa jek''...who know...
so nak dijadikan cite pagi tadi aku ada call sorang minah ni chinese yang handle to pegang semua buku2 cek tuk company boss aku yg lagi satu...kesnye cuma nak transfer duit je dari UOB bank ke SMBC...oleh kerana cheque book dah habis boss aku mengarahkan aku suh bagitau kat jessica ni tolong oderkan new cheque book jek tuk bank UOB ni...keje simple kan...cuma isi form yang kat last page kat buku cheque 2..then send to UOB bank...keje yang amik masa at least not more than 10minit...
macam aku cakap keje smart...bukan keje hard...tapi sbb smart die 2 tahap PHD agaknye...dengan tegas die cakap ''this is not a part of my job scope''...see...dan guess what???aku suke cara die...bukan suke die...dan aku suke die tegaskan job scope die...bagi aku die betul...tak salah sikit pun...dan die sedar 2 keje admin bukan secretary mcm die...fuhhhh..secretary boss aku a.k.a superior aku yg benti ni habis sume keje admin pun die buat...siyes aku respect kat jessica ni...ye r die dibayar gaji tuk keje2 secretary je...tapi tak tau la die dapat ke tak job scope masa die mula2 keje dulu...mcm aku...job sope bukan main simple jek..tapi keje yang aku kene buat macam haremmmmmmm...
die sangat tegas tuk TIDAK buat any job related to administration...respect you la jessica...kan best if you work here...biar bukak sikit mata orang2 kat sini...ada ke patut minggu lepas punye pertelagahan admin yg poyo like she's boss said ''kat sini sume org kene buat keje sume org''...paham tak???pasai pe plak???boss bayar aku gaji tuk buat keje property...bukan keje admin or MM2H or car import segala bagai...wah sajak lak ko ye...yela at the same day die bengkek nape kene buat keje aku???pas 2 ko nak suh org lain buat keje ko...banyak ko punye hodoh...ape yg jessica buat sebelum 2 aku dah buat dulu dah...heheheheh...aku cakap in english coz have japanese people even my boss also cant understand if i speak malay ''if you want me to share your job his job her job or anybody job here i can do but at the end of month please share your salary''...wahhhhhhhhhh...ada bran???tanak plak...life must be fair ok...i'm not stupid as you...i'm degree holder...not diploma...bukan nak bangga tapi aku bengkek gak la...sepanjang aku keje kat sini mmg banyak benda aku bantah...hahahahah...if at the end aku received termination letter pun i dont mind...as long aku pertahankan hak aku...
jangan memain ngan aku...aku ada hak...aku keje kat sini bukan tuk jadi kuli...tapi tuk do my job...geram aku...betapa tegasnye jessica aku pun boleh setegas 2...maybe la boleh tolong sikit2 sekali sekala...tapi kalo dah selalu 2 bukan tolong..2 maknanya ko nak aku buat keje 2...

p/s : work smart not work hard...fight for your rite...

No comments:

Post a Comment