Friday, November 23, 2012

Garment faber steam iron

fuhhhhh fuhhhhhhhhhh fuhhhhhhhhhh...aku suke update blog pepagi sebab pagi2 takde keje sangat...nak buat keje pun kene tunggu ada mood jgk...kalo tak ape pun tak jadi nati...ada je yang tak kene...huhuhu...
tapi bukan pasal ni yg aku nak cite...heheheh...tapi pasal iron steam yang aku baru je beli kat kampung hari 2...masa sibuk cuti deepavali ngan awal muharam hari 2...iron ni dah lama aku idam2kan tapi disebabkan harga nye yang mahal nak mampus mmg tak mampu ler aku nak beli...on that time gaji ciput nak beli iron beratus2 hengget mmg tidak la....so skrg ni masih lagi gaji ciput tapi iron ni sangat murah la bagi aku...yela since aku idam2kan aku terus dan tetap buat survey harga sampai saat aku beli...merata tempat aku survey...akhirnye harga yg aku dapat sangat berpuas hati...
pernah dalam tempoh aku survey aku jmp harga yg RM699 punye...kat kedai elektrik yg ada kat the curve...mesti korang ckp kat the curve mesti la mahal...aku pun at first pk mcm 2 jgk...tp rasanya tak kot...brand sama jek..barang tetap barang sama... even thought die kata leh kurang lagi aku tetap tanak...sbb mmg tak mampu le kalo sampai 600...tak makan bape bulan semata2 nak iron 2...silap2 nati aku makan iron 2 plak...hahahaha...pencarian diteruskan...even kat mudah.my pun yg jual 2nd hand pun RM300++...


ni la iron yg aku beli 2 kat teluk intan...sila abaikan yg lain2 ye...bilik org bujang gini la ghopenye...hahahaha...dan baju kemeja kaler purple dan soft peach 2 aku try malam tadi iron...nasib jadi...sbb before this pas beli aku try kat kampung gosok baju mak aku kain cotton dari vietnam tak mau jadinye...tak tau pasal pe...maybe for certain2 jenis kain kot...tak tau la..dan baju kurung yg aku pakai hari ni pun jadi aku gosok malam tadi..hehehehe...
ha harganya...cuma RM210 hengget je...murah tak???harga mampu milik 2...huhuhuh...harga asalnye RM268...dalam catalog pun tulis mcm 2...aku tny leh kurang tak...dan tuk dapatkan harga RM210 2 aku kene tunggu lama sangat2...sbb aku mmg nak...so aku akan dapatkan the best price they can give...tapi sayangnye kaler takleh pilih sbb tinggal 1 kaler purple ni jek...ingat nak kaler kuning tapi habis...takpe la...kaler tak penting...janji well function...puas hati...
cuma bab gosok 2 dah 2kali tangan aku ni melecur kene wap2 yg kuar 2...panas gilerrrrr...glove mmg ada cuma tak pakai...dan ada certain part tak dapat gosok ngan elok..mcm lengan baju yg kat ujung2..dan side belah kanan aku payah nak gosok...maybe lum terer lagi kot...hehehehhe...boleh try sampai jadi la...banyak g baju...hehehehe....

1 comment:

  1. Bagaimana nk guna? Boleh share tips..umah ada iron ni..tp xreti nk guna..

    ReplyDelete