Saturday, September 17, 2011

menipu...ditipu..dan tertipu...

sume 2 sama jek..takde beza pun...sume org penah menipu...semua org penah ditipu...dan sume org penah tertipu...sebabnye???pk sendiri la...nape ek kite mesti menipu???dan nape kite ditipu???penah pk tak????ke terpk ke???aku pun baru terpikir...pikir bab tipu ni dah lama dah...cuma pk sebab nye 2 je baru2 ni...
ape yg kite dapat kl kite menipu???ape yg kite dpt kl ditipu???sekarang ni kl ditipu 2 tak de hal sgt la...pendek kata dah nasib nak kene tipu kan..nak wat mcm mana...yg jadi halnye bab menipu 2...nape mesti menipu???
ape yg berlaku 2 bersebab...abg selalu ckp mcm 2 kat aku...so aku rasa org yg menipu 2 mesti ada sebab...tapi antara ada ngn tak jek...contoh kl kite tipu org yg kite syg...awek ke...boyfren ke...isteri ke...suami ke...sm ada tipu bersebab...atau memang niat 2 nak menipu...kl menipu sbb nak jaga hati camne lak???boleh terima ke alasan 2???maybe boleh...tapi sampai bila???seelok2nye berterus terang la...kl ada jalan yg terbaik dan lebih baik y not kan???
percaya la...sakit wooooooo rasanye bila ditipu dan kene tipu ni..yg menipu 2 tak tau la ape rasanye kan...kl ada rasa bersalah...alhamdulillah...so jangan la buat lagi..cube2 la berterus terang...insyaALLAH everything gonna b ok...aku paling tak suke org menipu...lagi2 kl kantoi ngn aku...what ever it is aku prefer tell the truths...even though benda 2 kadang2 mmg susah nak terima...tapi pk la ape efek pada masa akan datang dek kerana hal tipu ni...caye la...tak kemana pun...

No comments:

Post a Comment