Friday, September 2, 2011

Diam...perhatikan...dan tunggu...

kadang2...kite tak tau ape yg sedang berlaku disekeliling kite...diri kite...kawan2 kite...keluarga kite...malah org yg kite syg...org tersayang...tapi itu tak bermakna kite boleh amik mudah...betul kata org...yg mengalami tak sama ngn yg melihat dan berkata2...haishhhhh...ape yg aku dah merepek ni...ke aku tak tau nak kata ape...actually tau...cuma tak tau macam mana nak mulakan jek...
aku rasa aku dah cukup alert ngn ngn persekitaran aku...mungkin belum cukup alert..masih ada yg kurang...sehinggakan ape yg berlaku aku adalah org yg terakhir tau sume 2...takpe la...aku masih bersyukur sbb aku tau jugak ape yg berlaku...dari tak tau pape kan...kadang2 hati ni mengeluh sendirian...ntah ape yg dikeluhkan kadang2 aku pun tak paham...byk yg bermain difikiran...tak tau mana satu yg aku nak pk dulu...
ape yg berlaku kat sekeliling aku pun dah cukup berat tuk aku tempuhi...apatah lagi kl benda 2 melibatkan aku sendiri...lagi la...kadang2 aku cuma mampu diam seribu bahasa...mungkin aku tak tau nak buat ape...atau aku tak tau nak kata ape...kadang2 aku cuma mampu tuk perhatikan je sume 2...walaupun hati aku meronta inginkan kepastian yg lebih dalam...dan akhirnye...kadang2 aku cuma tunggu...ape kesudahan sume 2...itulah aku...kadang2 aku jadi mcm 2 la...tapi hati ni tak de sape yg tau...mcm aku ckp tadi kadang2 aku pun tak paham hati sendiri...apatah lagi org lain...
ape yg  berlaku kadang2 cukup tuk buat aku paham...dan kadang2 aku mmg tak paham langsung...walaupun aku paham tapi aku nak gak kepastian sesuatu perkara 2...supaya aku lebih paham...kl aku tak paham..lagi la aku nak tau supaya aku paham...tapi ntah la...susah nak ckp hal mcm ni...tak sume org blh berkongsi ape yg die rasa..walaupun dengan org tersayang...kadang2 aku rasa mcm diketepikan...aku nak jadi org yg penting...yg boleh berkongsi ape saje ngn die...setiap masalah...kl aku tak leh tlg settlekan pun dah cukup baik kl aku leh jadi pendengar yg setia...tau setiap isi hati die...setiap masalah die...setiap perkara yang berlaku disekeliling dia...tapi...2 la perbezaan antara lelaki dan perempuan...tak sume benda boleh dikongsi bersama...even dah jadi suami isteri nati pun lum tentu lagi...apatah lagi sekarang ni hanya sekadar seorang kekasih...
mungkin betul ape yg die kata..masih terlalu awal nak letakkan kepercayaan 2 pada seseorang...tapi kepercayaan 2 jugak la yg penting dlm setiap hubungan...mungkin disebabkan 2 la die susah nak bercerita ape yg sedang dia alami...its ok...amik la masa seberapa lama yg diperlukan...mcm tajuk atas 2..aku cuma mampu diam..perhatikan dan tunggu je la ape respon dan reaksi selepas ni...apa pun aku tetap ada kat sini kl2 aku diperlukan...sentiasa ada kat sini...kat hati 2...selagi sumenye belum terlambat...

No comments:

Post a Comment