Thursday, September 5, 2013

Aku juga punya hati dan perasaan

aku tak tau kat mana nak mulakan...dari hari selasa entry ni terbantut2 sampai la hari ni..bila typing je padam..typing je padam...sudahnya 1 perenggan tak siap2...tapi ku gagahkan juga hati dan jari jemari ku menaip entry ni...mesti settle hari ni jugak antara hidup dan mati...cewwahhahha
kali ni maybe lain sikit..more to luahan perasaan...luahan rasa hati mcm org lain yang dah kawen mengalaminya...aku bukan jenis suke amik tau hal org sangat bila dah kawen 2 sibuk2 nak tanya dah ada isi ke lekat ke ape ke kan..sebab aku tau one day i will married and if aku tanya soalan 2 kat sesape saje nati org lain plak akan tanya kat aku sama ada aku suka atau pun tak..kan...fuhhh...so seingat aku dan setahu aku never aku tanya pada kawan2 atau pun sedara mara sepupu sepapat or ipar duai...tapi kalo aku tak tanya diorang ni sume nape diorang ni sume kene tanya aku that question???ggggrgrgrrr..siyesly tekanan dalam hati yang tak ditunjuk kat sesape pun...betul tak tipu..even kat hubby pun aku tak tunjuk...
look, its all about rezeki...bukan soal nak sedapkan hati...tp aku dah kawen...so my mind must be matured about it...kalo nak pikiran mcm budak2 susah la...
memang sebelum kawen aku dah informed hubby awal2 aku tanak anak if hubby still outstation...atas reason aku tanak membuyung sorang2 p check up sorang2...hubby aku outstation dah 4 bulan..tp kalo rezeki ada aku terima sebab hubby aku dah kaunseling..haaaa hamik ko...dan aku tau kata2 aku 2 merupakan 1 doa...dan sekarang aku doa dimurahkan rezeki bab anak...
kadang2 ALLAH tak bagi rezeki anak awal sebab DIA nak bagi rezeki yang lain dulu...kite tak pernah tau apa perancangan ALLAH tuk setiap hambany..yang kite tau perancangan kite je yang mana at the end kite akan cakap ''aku mampu merancang tapi TUHAN yang tentukan''..betul tak???
bila org lain cakap kene usaha keras...ce bagitau mcm mana nak usaha keras yang amat 2 kalo hubby balik sebulan 2 kali iaitu akan sampai hari sabtu malam ahad around 10 or 11 malam???cecite sikit..kalo hubby letih nak main pun tak larat air mani yang kuar 2 pun tak semangat dowh...ha kan dah 18sx..aku pernah cakap benda2 ni sume pada hubby via mesej dan jawapan die ''takpe sebab kite pun jarang bersetubuh..lagipun banyak masa lagi''..maaf cakap kadang2 aku tak tau sama ada hubby rasa atau tak ape aku rasa..dan aku tak tau ape perasaan hubby bila sume ni berbangkit..kadang2 org tanya aku soalan 2 depan2 hubby...aku lebih risaukan hubby dari org lain...
kesimpulannya aku baru kawen 3 bulan...bukan 3 tahun..kalo 3 tahun kompom2 aku dah lali ngan soalan2 2 sume...cuma doakan la rezeki kami...bukan aku tak kecewa...cuma kite tak tau ape perasaan org yang mengalami 2...bila tengok kawan2 pregnant dan dah beranak teringin jugak nak rasa sume 2...tapi bila tengok kawan2 yang kawen awal 3 6 bulan dari aku pun tak pregnant ada la sikit semangat tenggelam timbul siap cakap dalam hati ''owh bukan aku sorang je''...tapi yang tak leh blah 2 artis beego ngan linda 2 yang kawen lewat seminggu dari aku 2 dah pregant 7 minggu..aiiii sabo je la makkkk...hahahaha...well its rezeki kan...well done beego..heheheheh..

p/s : aku tak pernah tanya kakak ipar aku dah ada isi ke belum...berita yang sampai kat aku oleh mak aku die dah pregnant 5 bulan...nampak x???bila dah 2 bulan kawen kakak suami aku tanya dah ada isi ke belum aku direct je cakap takde tapi period lambat seminggu bulan 7...rupa2nya die nak bagitau die yang pregnant..nampak tak???aku tak pernah tanya!!!!

No comments:

Post a Comment