Monday, August 26, 2013

Impian Saya

aku percaya setiap org yang hidup dalam dunia ni ada impian masing2 kan..impian nak umah besar mcm ni kereta mewah mcm 2...keluarga mcm ni..duit banyak 2...ape2 pun besar kecik mewah tetap impian setiap org...
dan aku tetap tak terkecuali nak ada impian mcm 2...contoh kereta...dulu2 la masa old skol impian aku tuk memiliki kereta dua pintu...paling cikai masa 2 satria la...masa 2 kete import tak bape nak tau sangat...sampai la da besar2 dan besar2 nak satria neo...fuhhhh..smart...tp at the end aku dapat kete kecik jugak swift...well i love it...cuma 4 pintu la..hehehe...
aku bukan lah org yang jenis impian tinggi menggunung dan besar2...cukup tuk diri sendiri udah la...dulu masa old skol aku punye impian nak kawen umur 23...time 2 umur 23 aku baru habis diploma...dan impian 2 terkubur macam 2 jek sebab mak ayah tak bagi...suh sambung belajar degree...tp masa 2 aku takde cita2 nak sambung belajar...masa 2 cita2 aku nak keje nak kumpul duit bebanyak2..tp tak dapek den nak nolong...belajar gak la sampai tua...huhuhu...umur 25 baru habis degree..sabo je la...
bila dah keje masa 2 buat estet agent..jual beli sewa umah segala jenis umah la...duit banyak giler dapat...top sale aku sebelum benti rumah RM600k...calculate sendiri la komisen nye...impian aku dah keje 2 nak ada aset sendiri...mcm rumah...ada 1 kes 2 aku berebut umah ngan client...yg mana at the end aku terpaksa jual gak la umah 2 kat die...ngan nawaitu aku cari lain..sampai skrg takde pun...hahahah...tp emas pun aset gak kan???so selama aku keje 2 aku ada 1 utas gelang tangan ngan harga market tahun 2009 RM135 / gram...dan aku beli beratnya 11g +++..selama aku keje 2 jugak la aku mampu pakai hp mahal sikit jek on that time SE yang touch sreen harga RM1200++...spec VERSACE RM1250 (takde plus2..hehehehe) yang sampai skrg aku pakai...giler tahan spec ni...spec2 yang b4 this aku tukar2 sume hancus...hehehe...
pas 2 bila dah besar sgt2 impian nak kawen plak...impiannya nak kawen ngan org yang aku cinta dan yang mencintai aku...bila dah ready nak kawen ni macam2 hal plak...jumpa org yang salah banyak2 banyak2 banyak2 kali...sehingga tak terkira betapa banyak kali yang salahnya...huhuhu...bila nak kawen ngan die je tak jadi...die ni plak tak jadi2..die 2 plak tak jadi...ceh macam banyak sangat nak kawen tak jadi...padahal sekali jek...hehehehe...at last at the end aku kawen gak pada umur 27 tahun...yang mana impian nak kawen umur 23 tak jadi...hahahahaha..malu dowh...impian kawen ngan org yang dicintai dan mencintai tercapai akhirnya...2 la kisahnya impian aku...
so impian after kawen ni nak ada anak dan bahagia disamping suami tercinta...simple tapi mendalam...impian setiap org yang bergelar isteri...susah dan senang bersama suami...impian ni akan bertambah dan bertambah..dah ada ank nati impian lain plak...huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment