Wednesday, August 21, 2013

Feberet Hubby

Ujung bulan ni genap 3 bulan perkahwinan kami...3 bulan tempoh yang masih baru...hari aku ada ngan hubby pun boleh kira pakai jari...huhuhu...tapi 3 bulan tak bermakna aku tak tau ape yg hubby suke makan...dan tak suke makan...dan yang tak leh makan...even mak aku yg baru ntah bape kali jumpa dan masakkan tuk die pun mak dah tau hubby suke makan ape..huhuhu...
sebelum kawen aku pernah masakkan hubby...cuma 2 atau 3 kali je dalam tempoh 1 tahun ikatan pertunangan...fuhhhh...aku masak sambal ikan bilis campur kentang...telur dadar...ikan masak kicap...cendawan goreng tepung...sotong goreng tepung...sotong masak air...ikan selar masak tempoyak...setiap kali aku masak mesti ada telur goreng...selama kitorang kuar makan pun mesti ada telur goreng...biasanya hubby oder telur dadar...so aku dah tau die suke makan telur...
kalo kedai masak telur dadar kosong...takde bawang mahupun cili...kene request...aku plak dah biasa kat umah kalo telur dadar mesti ada bawang dan cili merah...bila request kat kedai...die punye bawang mcm 1 guni letak..besar2 lak 2 potong..hubby plak suke telur dadar kosong...1st time dah kawen ni tgk hubby asingkan bawang dan cili yg ada kat telur dadar 2...
kalo aku malas nak kacau telur dadar aku buat je telur mata...asal telur la...masa raya hari 2...hubby boleh mintak separuh telur mata ni ngan ank buah die...ish deme ni memang kaki telur agaknya...kalo takde telur maybe makanan 2 tak sedap???ermm entah la..kolestrol tinggi..mak pun marah hubby selalu makan telur...tapi tak marah depan hubby..marah kat aku..sebab ape hubby nak makan sume aku buatkan..hehehehe...yela selalu hubby makan kat luar jek...sesekali rasa air tangan isteri kan..aku pun layankan je la...dari die kempunan kan...hehehehe
ikan tenggiri masak lemak cili api juga salah satu feberet food hubby..aku tau bila kitorang honeymoon hari 2...mak bawak bekal nasi dan lauk ni...beriya hubby makan tak tunggu aku pun...takde telur masa 2...pun sedap katanya...die suke lemak cili api coz die ada darah n9 sikit2 belah arwah mak...yang peliknya mak rajin masak lauk ni kalo hubby ada...lagi 1 kalo ketam masak lemak cili api..perghhhh...makan berjam2..hari 2 balik perak kebetulan mak masak...kitorang kat meja makan tak hengat dah...aku memang feberet seafood..masak ape pun aku telan...(aku tak reti masak ni)
another one feberet food hubby...selalu dating kuar makan yang die oder ''nasi puteh..sup daging...telur dadar''...penah hari 2 bulan pose hubby balik mak tanya kat aku nak masak ape tuk ejoy...ape yg die suke..aku cakap sup daging...mak pun buatkan la...mak buatkan...bukan aku...hehehehe...sebab aku pun fail buat sup..memang nampak simple...letak air je kan...kan kan...tapi tak jadi jugak...so aku tanak buat...
setakat ni 2 je la yang aku tau hubby suke makan..kalo fast food 2 sume die telan..sape  tak suke kfc pizza mcd kan...

p/s : update pasal hubby itu hubby ini sebab hari ni aku terlalu rindukan die...rindu sangat2... T_T...

1 comment: