Thursday, August 1, 2013

Rutin sepanjang bulan ramadhan

minggu depan dah start raya...tinggal bape hari je lagi...cepat plak terasa masa berlalu...rasa kejap je puasa...mungkin sebab minggu lepas tak puasa...heheheheh...bajet puasa penuh tahun ni...tapi lari bajet plak...ape leh buat...redha saje la...
minggu lepas suami balik jenguk isteri tercinta die...fuhhhh...dari teluk intan di angkut isterinya balik shah alam...ngada2 betul si isteri ni...
dah nak sebulan puasa aku cuma berkesempatan 2 kali sahur dan berbuka ngan suami...eh sekali jek...minggu lepas tak puasa...lupa...heheheheh...rugi plak time tak puasa suami balik...rugi dari segi tak dapat sahur sama2 tapi dapat buka sama2...yela aku tak puasa pun bukan nye makan nasi...takat makan kueh lebih bukak pose...pas 2 keje...kat opis nak makan ape plak kan...
sepanjang bulan pose ni rutin aku macam biasa...mak dan ayah ada ngan aku...so bukak pose sahur ngan diorang la...time mak rajin mak masak...tapi sepanjang puasa ni baru sekali jek mak ajak aku beli lauk kat bazar...malas nak masak...katanya dah tak tau nak masak ape...hahahhaha...aku plak setiap kali buka wish kat suami ''selamat berbuka pose yunk...makan kenyang2 tau''...then suami pun reply yang sama...ada 2 hari 2 aku tak wish...suami ingat aku tetido time buka...yela before 2 aku cakap aku letih sangat...time 2 aku buka sorang2 coz mak dan ayah lepak umah along aku plak...seminggu jugak la...aku dah syok makan yela dah buka kan...tapi lupa nak wish kat suami...7.45 suami call tak cakap hello pun terus ''yunk bangun2 dah buka ni''...aku ngan mulut tengah ngunyah terus cakap sape tido yunk???die ingat aku tido coz aku tak wish...bukan tak wish kadang2 asyik aku jek wish dulu nak jugak tunggu suami wish tapi haraaaammmm...
sahur plak...kalo dari kejauhan ni bukan main senang kejut suami...call jek kene tunggu lama sikit baru suami jawab...suh bangun sahur...alhamdulillah die bangun la...tapi bila die balik sini...perghhhhh...bukan main payah lagi nak bangun sahur...bila aku kejut die cakap ''erm...'' 2 je la yang die ulang banyak kali...aku dah siap kan lauk nasi sume...last2 2 memang bangun la...tak macam hari 1st die balik 2...aku sedar 5.25pg buat air jek tuk die minum..siang nye merengek manja kata tak larat tanak puasa coz tak sahur...sabar je kan suami aku ni..sebab 2 kali ke2 ni aku gigih suh die bangun jugak makan...aku plak tengok die makan jek coz aku tak puasa...seronok tgk suami makan...aku pun kenyang...
siang 2 aku nak makan die tak bagi...die kata nati die pun terasa nak makan...alahaiiiii suami aku ni...manja ke ngada2 pun tak tau la...aku makan jugak...amik kueh cek mek molek seketul kunyah kat dapur...hahahaha...pas 2 perot masuk angin aku ngadu kat suami die suh makan...hihihihihi...
2 je la sepanjang bulan pose ni...benda yang sama...g keje...balik keje...tunggu buka...dah buka wish suami...pas 2 buat ape yang patut...tido..bangun sahur...makan dulu...then baru kejut suami...

p/s : persiapan raya takde..suami tanak baju raya...dah rasa tak raya...

No comments:

Post a Comment