Saturday, March 16, 2013

Barang make up

barang hantaran tinggal beberapa je lagi yang tak lengkap...barang make up dan gelang...kali ni aku nak review product make up yang aku buat hantaran...aku rasa sume org tau pasal farmasi colour cosmetic FCC...aku kenal product ni sebab aku baca kat blog org...since that aku google search tentang product ni...nak kata bagus aku tak try lagi...thats y la aku buat barang hantaran supaya aku boleh try after kawen...cantik untuk suami kan...skrg ni tak try sbb aku tak nampak sebab ape nak cantik...almaklumla tunang pun jauh beribu batu gitu...
so product ni umum mengetahui HALAL...so no worries la...aku plak bukan jenis yang make up...so untuk hantaran aku amik segalanya yang basic wajib ada konon2nya...huhuhu...tunang aku pun kata tak payah amik itu ini bla bla bla...ada beberapa faktor la...

 untuk foundation boleh pakai BB cream ni...ada dua pilihan...before yang hitam ni release yang 1st release adalah yang puteh 2...so skrg ni boleh pilih either two...skrg ni kan sume org sibuk ngan BB cream as a foundation sebelum memulakan make up to the next step...untuk aku yang malas nak tepek cream pelembap pas 2 cream itu ini aku rasa BB cream ni dah ok...untuk semua jenis kulit boleh pakai...
 kalo still malas nak pakai BB cream boleh pakai foundation yang kat atas ni...stay matte or high performance...sebelum BB cream release yang ada cuma foundation ni jek...aku masih berkira2 sama ada nak BB cream atau foundation ni...atau memiliki dua2...hehehe..mentang2 tunang yang bayar sumenye...
yang ni powder...die ada 2jenis iaitu powder sahaja atau 2 ways punye...boleh buat foundation jugak...
ha ni la basic kalo nak buat hantaran...aku amik kat fb FCC...tapi dalam list aku takde eye shadow dan mascara...sebab aku tak reti pakai...dan aku plak pakai cermin mata...habis nati mascara 2 lekat kat cermin mata...lip liner pun takde...bukan nak make up sakan...just basic make up jek...tapi aku nak cuba eye liner...lipstiks plak mmg wajib la...pilihan aku adalah kaler maroon...dan tak ketinggalan blusher...huhuhu...
tak sabar rasanya nak tengok sume ni ada depan mata...tunggu tunang balik baru nak g beli sama2...walhal umah akak yang jual ni tak jauh mana pun...kat bukit subang...tau sangat kawasannya...akak 2 pun dah tak sabar2 tunggu aku datang...katanya ada special price...

p/s : tak sabar nak cantik untuk suami sendiri...heheheheh...


No comments:

Post a Comment