Wednesday, August 29, 2012

make up

setiap pompuan impikan wajah yang cantik...(pergh ayat intro aku..pui pui pui)...mana ada org pompuan yang tak suke cantik...tak suke dipuji cantik...kan...ada org 2 memang jenis semula jadi cantik...ada yang tak...tapi bukan nak cite pasal tak cantik ni...nak cite pasal make up..cantik ke tak bukan persoalannye...ciptaan ALLAH 2 maha cantik..sempurna...so bersyukur la yek...
baru2 ni aku ada tgk tutorial make up kat you tube..dan kebanyakkan nye ajor macam mana nak make up bahagian mata...haish...mata je ke???lain2???yang lain2 dah cut off...just tulis mula2 pakai la toner..bla bla bla then pakai bedak...pas 2 terus fokus kat mata...
aku tetibe tgk bab make up ni sebab pagi hari 2 kat radio pasal pompuan malaysia paling banyak curang rather then lelaki kan...so ada 1 caller ni kata laki pun ada curang...then another caller kata laki curang sebab bini bla bla bla...so aku pun terlintas la nak tgk make up ni..aku try la google...tapi menengokkan bukan main payah lagi aku rasa takpe la...dari mata aku tercocok ngan benda taklah 2 baik tak payah...kang menanggung sakit satu hal...ape pun tak jadi satu hal jugak...
make up ni sume buat aku teringat 1st time make up masa aku tunang hari 2...tak banyak la yang berubah...tapi lain la jugak muka aku..sampaikan dak2 opis pun ada gak yang tak percaya...dan sehingga entry ni ditulis aku ditegur lagi dak opis sebab die nampak aku buat picture 2 as a wallpaper kat hp aku...


pic yang kat atas 2 la yang aku maksudkan...ni candid pic...aku pun tak reti nak make up mcm ni...letak sume mende kat muka...tetibe je rasa tebal..mcm mana 2...ish ish ish...pakai bedak terlalu lama pun aku rimas...ni nak pakai pelembap...foundation...last sekali baru bedak...bape lapis 2...takpe la...natural lebih cantik...make up2 ni sebenarnye menampakkan muka lebih cepat tua...huhuhuh...biar la aku mcm ni jek...bedak pun dah cukup...

p/s : sebenarnye aku lupa nak tulis ape lagi...sebab masa aku tgh syok tulis entry ni dak opis ajak p lunch...dah balik teurs aku lupa...

No comments:

Post a Comment