Saturday, August 11, 2012

tak penah rasa

aku tak penah rasa marah mcm ni...sakit hati mcm ni..sedih mcm ni..kecewa mcm ni...dan yang paling penting aku dah mula tawar hati...dek kerana sikap dan perangai ko 2 aku dapat rasa sume perasaan buruk pada hari ni...aku akan ingat hari ni sampai bila2...
kalo ko rasa diri 2 teruk then ko patutnye berubah kepada lebih baik...bukan menjadi teruk mcm 2 dan menjadi semakin hari semakin teruk...tolong la...aku dah serik sangat2...dan jelik...selama ni aku diamkan aje...sebab 2 la hari ni aku leh rasa sume perasaan buruk2 2...hanya kerana aku telah memendam terlalu lama...
setiap perkara sumenye dibahu aku...seolah2 aku ni lelaki...seolah2 suatu hari nati aku lah suami dan ketua keluarga...siapa yang sepatutnye membimbing sape???aku tak kesah tuk membimbing sesape pun sebelum aku berkawin ni...tapi kalo sampai dah aku kene bimbing suami sehingga akhirnye 2 aku rasa dah cukup2 terbalik...sebelum segalanya hancur persiapkan diri dengan ilmu dan ape2 yang patut...aku penat...penat ngan sumenye dibahu aku..dan ko amik remeh temeh sebab ada org mcm aku yang akan ingatkan segalanya2 kan...takkan sampai janji yang ko sendiri lafazkan pun aku yang kene ingatkan...
sume org yang kenal aku dah sedia maklum aku paling benci org yang tak tunaikan janji die pada aku...kalo rasa tak boleh nak tunaikan jangan berjanji...ko dah buat aku berharap dan menunggu...sudahnye maki yang ko dapat..tak tau la kalo ko mmg suke kene marah plak kan...
bulan2 pose ni nak marah org siang2 hari sia2 je aku pose...buat kurang pahala...silap2 memang dah batal pose...so aku harap kepada yang berkenaan 2 tolong alert sikit kalo ko masih rasa dalam hidup ko masih memerlukan aku...atau aku ni masih penting...kalo tak ko pun tau mana jalan keluar...atau mana pintu nak exit dari segalanya...benda ni bukan sekali dua berlaku...dah banyak kali...mcm aku cakap makin lama aku pendam tiba masanya meletup la...sape sangka masanya 2 adalah hari ni...
bukan setiap hari ko kuar ngan aku...buang masa ngan aku...jauh sekali nak luangkan masa...so masa yang ko ada tuk habiskan kat umah 2 jangan la nak membuta jek...tapi muhasabah diri...cari kelemahan dan kesilapan diri...then perbetulkan...aku bukan cakap tuk org lain...tapi tuk diri sendiri juga...ada ketika aku penah pikir tak patut aku buat mcm ni macam 2...tapi dah terbuat...nasib la...
renung2kan...selamat beramal...

No comments:

Post a Comment