Sunday, August 5, 2012

bila berbuka puasa dikampung

aishhhh...emosi sungguh tengok badminton malaysia vs china...kerek nak mampus lin dan 2...tau la ko juara bertahan...tau la ngan kerek 2 leh wat ko menang...tapi berpada2 la...even malaysia kalah pun bukan kalah bodoh2...bermaruah 2 beb...kami bangga ngan chong wei eventhough kami tau kalo die menang die tak share duit 2 ngan sume...eh tetibe plak kan...hahahaha...takpe la...badminton pun dah habis...gara2 badminton ni tergendala kejap nak update blog...
3 hari ni buka pose kat umah...cuti nuzul quran...kalo ikutkan tanak balik kampung..ok2...jap..tunang aku baru je call...katanya ''mcm mana nak makan ice cream ni??''...ni gara2 game ke3 tadi aku call die aku cakap kalo menang hari rabu bawak aku g makan ice cream...terlalu excited nak makan ice cream mahal free...hahahhaha...ok sambung balik pasal buka pose 2...gangguan seketika masa tgh typing enttry ni...mana leh abaikan en tunang call...heheheheh...sebab aku tanak balik kg adalah aku nak p cari baju raya adik2 aku ngn aku sekali kat shah alam 2...kalo tak jmp baru p KL...sudahnye kene la balik...sbb org tua aku buat mcm2 cara tuk aku balik...dan aku bukan lah jenis kalo cuti lama tak balik...cuti la sependek mana sekalipun aku tetap akan balik gak...
at last aku beli baju raya adik2 aku kat sini...teluk intan...pusing2 cari baju raya tuk aku takde satu pun yg aku berkenan dihati walaupun harganya lebih murah sikit je berbanding ngan KL...kalo kat KL harga RM165...kat sini leh dapat RM145...2 belum mintak kurang lagi...
semalam bukak pose makan gulai tempoyak ikan patin..one of my faberet food...kerabu pucuk paku...kalo korang nak tau pucuk paku ni memang susah nak jmp kat pasar malam kat sec 7...puas dah aku cari...bukan susah nak jmp tapi mmg tak jmp langsung...kat sini dapat gak makan...kueh plak mak wat buah melaka ngan cek mek molek...menu banyak sebab ada tetamu..tunang adik aku...
hari ni plak menu ayam dan ikan percik..ikan 2 tuk ayah...ayah kureng skit ayam2 ni...sayur kailan tapi takde ikan masin...mak kata ikan masin takde...kalo ada sedap 2...kueh lak adik g bazar beli popia tak sedap...sebab ape tak sedap sebab mmg tak sedap dan sayur yang dalam 2 tak fresh langsung...huhuhu..air diorang p beli air jambu batu...aku lak tak minum...so aku minum air feel fresh...perisa oren...2 je la...bila buka kat kanmpung ni menu sume mewah2...sebab sume ada...kalo buka kat shah alam sendiri2 la lauk 2...kadang2 pk nak makan ape la...kat sini sebut je sume mak leh wat...dah selalu sangat makan air tangan tukang masak kat kedai...mak kalo org tak ramai masak pun ala kadar jek...jadi la...
kalo sume adik badik ada sure mak masak meriah...dapur mak pun meriah...bukan sebab mak ramai anak pompuan...tapi sbb mak ramai anak laki la...hahahaha...pompuan aku sorang je nak meriah ape nye dapur 2...
ayam dan ikan bakar tuk wat percik...

No comments:

Post a Comment