Tuesday, August 28, 2012

Besday and Anniversary

Selalunye memang org perempuan yang akan ingat tarikh2 special dalam hidup die dan pasangan...jarang nak jmp lelaki yang care about this tarikh that tarikh...dalam hidup aku banyak tarikh yang nak kene ingat...besday 1 family...tapi tuk aku dan ejoy ada 3 tarikh yang perlu aku ingat setiap bila tiba masanya...every 15th December...we declare as a couple...so setiap 15 hari bulan kalo ingat wish la...setakat ni masing2 wish...tak kira jatuh hari ape kitorang tetap akan kuar bersama makan sama2...bukan tuk meraikan...sekadar memperingati...27th may kitorang sah jadi tunang masing2...so setiap 27 hari bulan jugak ingat dan wish...tarikh 27 ni jarang la...dan yang last ni 22nd Ogos every year...besday ejoy...2 yang jadi every year bukan every month...tahun ni besday die jatuh raya ke4..masing2 ada kat kampung...so just wish je la..nak celebrate on time tak dapat...kene tunggu dah balik shah alam...dan semalam 27 hari bulan...genap 3bulan kitorang tunang...dan aku dah plan dari kampung lagi tuk celebrate sekali ngan besday ejoy...walaupun kitorang gaduh beberapa hari before 2 aku tetap jalankan tanggungjawab aku sebagai tunang die...marah tetap marah...tunang tetap tunang...dan sayang tetap sayang...
semalam aku balik keje awal...kul 5...aku bagitau ejoy aku balik awal sebab saje jek...aku bagitau opis aku balik awal sebab nak settle hal2 nak kawin...padahal lambat lagi kawinnye...takpe...janji plan berjalan ngan lancar...balik2 2 terus ke pizza hut sec 7...tempah ape yang patut...oder ape yang patut...dan beli kek ape yang patut..dan hantar kek ke pizza...taraaaaaa...settle dah bab ape yang patut...balik umah 2 ingat nak tido la..sebab siyesly aku ngantuk sangat...tapi tak leh nak tido...tak tau la kalo aku runsing ke ape ke kan...tapi biasa la mata dan setan...dan2 nak maghrib 2 la aku ngantuk...tapitak tido...tergerak hati nak call tunang...rupanya die tengah siap2 nak datang...alamak...so aku pun start mengiron baju dan tudung segalanya...dah lama aku tak make up natural...so just letak blusher skit...lip ice skit...yang penting nampak perfect tuk ejoy...baju dah sama kaler dah...
sampai je kat pizza 2 aku terus masuk..tapi before 2 aku cakap kat ejoy nak g jmp kawan laki ramai2 sebab nak pukul die...hahahaha..gelak die...die tanya nak g mana sebab die nampak aku bawak hadiah...tapi tak kantoi coz aku masukkan dalam paper beg...dah duduk kat meja yang aku pilih kitorang cuma dieberi menu jek...aku tgk bodo2 jek sebab aku dah oder siap2...ejoy lak nak add on chicken wing...nak panggil dak2 pizza 2 punye la payah sebab diorang main nyorok2 ngan aku...diorang tgk aku dari jauh jek..sabo je la...
bila dah oder ape yang nak 2...aku tunggu la kek sampai...dalam hati ni berdebar gak...tunggu agak lama la jugak...masa diorang bawak kuar dan siap nyanyi2 2 ejoy mencari gak arah suara 2..padahal kat belakang die jek...then bila die tau diorang nyanyi tuk die senyum lebor..dan malu...hahahah...tapi dak2 pizza ni cucuk lilin 24thn jek...tak dibubuhnye sume...takpe2...lilin bukan halnye...aku plak sebab sama2 seronok sampai lupa nak snap picture mamat2 pizza yang dok nyanyi2 2...dan saat ejoy memotong kek keras kematu sebab diorang letak dalam fridge pizza 2..paham2 je la...sabo je la...hahahaha...
nampak wajah hepi..terharu kat muka ejoy...aku pun hepi sebab at the end sumenye berjalan lancar...so cuma ada 3 keping picture je yang aku snap...nak amik pic berdua pun tak teramik...cuma terlintas jek...



No comments:

Post a Comment