Friday, December 30, 2011

tertekan ngan hidup

buat pertama kali nye aku merasa tertekan sangat ngan hidup aku...kecewa yg teramat sgt...putus asa yg mmg tak de kesudahannya...org kata kecewa bercinta 2 teruk sangat rasanya...ye...aku penah rasa kecewanya putus cinta...tapi aku rasa nak beza kan ape yg aku rasa sekarang ngn kecewanya putus cinta aku memilih kekecewaan sekarang...sekarang la kecewanya aku ngn hidup aku sendiri...bak kata orang tak redha ngan ape yg berlaku...
dah terlalu lama aku pendamkan sume ni...bertahun lamanya...tapi tak seorang pun yg tampil tuk memahami situasi aku..sehingga aku terpaksa luahkan dengan air mata...dan kata2 yg cukup mampu tuk mengguris hati mereka...maaf...sekian lama aku bertahan menyabarkan diri..tapi kini tidak lagi...aku juga punya kehidupan aku sendiri...
kali ni aku memberontak sekeras2nya...bukan nak mengajar...sekadar nak sumenye sedar...bukan senang nak memenuhi kehendak hati org...sehingga aku ketepikan kehendak sendiri..dan kehidupan aku sendiri...setelah sekian lama aku mcm 2 mungkin korang dah biasa...dah naik kepala...jangan sampai aku ''menjauhkan'' diri buat selamanya ngn korang...pikir...nak ''simpan'' aku sampai mati ke???
mungkin semalam masa tuk aku menangis semahu2nya...sampaikan mandi pun still lagi menangis..kuar makan ngn kawan pun nangis lagi...dalam kete sembang ngn kawan pun mata still lagi berair...tetido pun masa tengah nangis...mata pagi ni???bayangkan la...
hati ni tak pernah sampai nak buat sume ni...tak pernah terniat nak balas dendam...tapi sume dah melampau...aku takde hak nak bersuara...suara kan keinginan aku...
cakap pasal gaji...aku tak gaji lagi...nape la sume takleh nak paham...yg tau ikut kehendak korang je...semalam buat pertama kali aku bawak duit cuma RM10 je...dan cuma ada balance RM3.50...giler tak giler...mmg sesak tol...masa 2 baru aku sape kawan sebenar...org yg pernah rapat serapatnye ngn aku pun tak mampu nak kata ape...malah mmg tak kata ape...apatah lagi nak bantu...betul la...baru aku sedar bila sume ni terjadi kat aku...sape yg ada time aku susah dan senang..takde sape yg bersama aku waktu susah..takde sape...diulangi takde sape...yg ada time aku senang..mmg ramai...termasuk la yg ermmmm...
dan semalam...seorang kawan...yg takde ikatan ape2...hanya sekadar seorang kawan...time anta aku balik 2...die hulur duit...RM50...katanya buat belanja tuk esok (hari ni)...agak ape perasaan aku masa 2???bukan soal malu yg aku pk...tp perasaan hati yg tersentuh...sape die ngn aku...mulut aku tanak terima...apatah lagi tangan aku...hati aku menangis semahunye..mengatakan kenapa dia macam ni...die pegang tangan aku paksa suh aku terima...aku kene terima...atau tak terima...die takkan berganjak tuk balik...
disebabkan itu...aku tau...die la yg akan ada saat aku susah bila masa sekalipun...die tak mampu nak tgk aku sedih...malah kegembiraan aku keceriaan bagi die...air mata aku kesakitan die...kesusahan aku kesengsaraan dia...aku cuma mampu ucapkan terima kasih...walaupun tak banyak...aku akan ganti bila gaji...sekiannn...

No comments:

Post a Comment