Tuesday, August 23, 2011

Mak doakan tuk anakmu..

23 august 2011...selama 26tahun aku hidup terlalu jarang aku mintak mak doakan tuk aku dalam sesuatu perkara...melainkan masa belajar dulu...dan masa mula2 nak cari keje...mintak mak doakan aku lulus dlm setiap exam and test yang aku hadapi...doakan aku lulus interview tuk keje...tapi mak mana yg tak pernah doakan anaknye...apatah lagi bila diminta...aku tau mak sentiasa doakan tuk anak2nye...terima kasih mak...

aku tak tau nape hari ni aku tergerak hati nak tulis pasal ni...dah la aku bangun lambat nak p keje..kul 8.07am aku baru sedar dari tido...aku kalo dah sakit mmg tido pun tak sedar la...malam tadi aku sakit...tak makan semalaman...hmmmm...ntah la...so hari ni aku sampai keje kul 9.15am kat opis...buat selamber dekkkk je muka tak bersalah ala2 otai...tapi terus terang..hari ni 23 august 2011 aku rasa aku tak bape nak ada mood...siyesly sampai aku tulis blog ni around 9.56am aku masih tak bercakap sepatah haram ngn opis mate...
masa OTW aku nak p keje...aku tergerak hati nak mesej mak...aku nak mesej jek...tanak call..sbb aku rasa hari ni aku mcm tak kuat...tak tau la nape...aku mesej suh mak doakan aku ngn shah...siyesly...bab2 mcm ni aku jarang mintak mak doakan aku...aku pun tak tau sebab ape...aku pun kadang2 pk mak akan doakan ke tak tuk aku kl bab2 mcm ni...setelah sekian lama...aku gagahkan diri tuk mintak mak doakan aku mcm 2...maafkan kakngah mak kl keterlaluan sgt permintaan anak mak ni...tapi kai ni je kakngah mintak...4 the rest of my life...sbb insyaALLAH doa ibu 2 afdhal...dan kata2 ibu kan doa tuk anak2...
lepas mesej je aku berdebar tggu jawapan dari mak...mak ckp ya...mak tny ade berita pape ke...ermmm...mak...mak la segalanya dalam hidup aku...selagi aku bujang...aku tak de kakak...mahupun adik pompuan tuk aku kongsi setiap suka dan duka hidup yg aku lalui...aku pun tak tau sejak bila aku berkongsi segalanya ngn mak...yang aku tau mak terlalu dekat ngn aku...tapi masih ade certain perkara aku tak mampu nak kongsi ngn mak...aku tanak mak risau...melainkan selagi hal 2 aku tak mampu nak tanggung aku akan bgtau mak...ape pun jawapan mak aku tak kesah...asalkan aku dah luahkan segalanya...
lepas aku balas mesej mak aku bgtau keputusan belum dibuat..mak diam seketika..mak tak balas pun mesej aku...adakah mak pun rasa ape yg aku rasa???atau mak cuma berpikir...atau mak tanak amik port dah???dah mak diam...aku pun elok je la drive p opis...padahal dah tau dah lambat...tapi aku rileks lagi...tak lama lepas 2 mak call...mak suruh aku bersabar...itulah yang mampu mak ckp kat aku...dr dulu lagi mak sentiasa suruh aku bersabar...kadang2 aku rasa mak ni paham ke tak ape yg aku lalui...asyik suruh bersabar jek...tapi gelora dihati mak tak de sape yg tau...tapi aku percaya mak risaukan aku...satu2nye anak perempuan die...ermmm betul la..terlalu banyak hati nak kene jaga...mak mungkin nak jaga hati aku sampai mak tak tau nak ckp ape kat aku...aku plak nak jaga hati sendiri...nakjaga hati shah...kl boleh aku tanak die tau hal ni...(mustahil la plak kan die tak tau)...biar bukan dari mulut aku...mak kata ape pun keputusan die aku kene terima...byk2 bersabar...lepas raya nati tggu la..mana tau die bg keputusan...
mak...sampai bila kakngah nak tggu???tggu dan tggu kemudian kakngah terlepas lagi org yg kakngah sayang...lepas 2 nak kakngah kata dah takdir dan tak de jodoh ke mak???sekurang2nye kakngah nak berusaha ke arah 2...maafkan kakngah mak...terima kasih kerana mendoakan kakngah...apa pun mak..kakngah cuma nak bahagia je ngn shah...kakngah suka die..kakngah sayang die...kakngah cinta die...setiap hari kakngah rindukan dia...dan mak tau 2 kan???mesti mak tau...aku percaya mak tau segalanya...naluri mak lagi kuat...sekali lagi terima kasih mak tuk doakan anakmu ini...

No comments:

Post a Comment