Monday, July 15, 2013

Puasa bersama suami

alhamdulillah dengan izin ALLAH hari ni dah 6 ramadhan...org lain mungkin 1st puasa dapat sahur dan buka ngan family, suami / isteri atau pasangan masing2 bagi yang kapel la (kes yang konon jauh dari mak pak @ kes study)...aku plak sah2 dan kompom2 tak dapat buka dan sahur bersama suami on 1st puasa coz jatuh hari rabu...suami keje jauh...tapi masih diberi kesempatan buka dan sahur bersama family since diorang stay kat umah aku on that time...skrg dah takde...aku pun tinggal sorang2...
hari sabtu hari 2 suami aku balik sini...ermmm hari ahad la...coz die sampai umah masa 2 12tgh malam lebih2 sikit jek...kalo ikutkan die boleh sampai around 8pm hari sabtu tu...tapi disebabkan ada masalah kat tempat keje 2 yang lambat balik keje...time nak bukak pose 2 la die g kedai makan terus bukak pose then balik umah tuk mandi2 dan gerak balik sini...kul 9 baru die gerak balik...2 yang sampai lewat...sabo je la...
sampai2 umah je aku tengok suami buat ape yang patut pas 2 aku tanya nak makan ke tak?coz aku dah masak tuk die pas buka pose coz aku espek die sampai dalam 8 lebih mcm 2...tapi die tanak makan katanya kenyang...then aku tanya nak buat ape...die kata nak tido...yela hari sabtu die keje...penat2 kompom2 la nak tido...then tido la...
esoknya 2 bajet leh bangun sahur...sekali ngan aku2 tak sedar...dah set alarm kul 4.30 pagi...tapi tak sure alarm tak bunyi atau bunyi tapi aku matikan pas 2 sambung tido...huhuhuhu...sedar dalam kul 5.25pagi...aku kejut suami tanya nak makan ke tak...padahal tau memang tak sempat nak panaskan lauk nasi sume 2...pas 2 die suh aku buat air jek...aku pun buat la tea o die...minum kejap pas 2 sambung tido...ape pun tak leh...siangnya 2 takyah cakap la...memang kelaparan...niat nak sahur ngan suami pun habis hancus...huhuhu...
ahad siang 2 kami lepak2 la kat umah...tengok tv dan cd cite bikers kental...dalam kul 3 lebih aku bagitau suami aku nak g bazar kat stadium...alang2 suami ada ni boleh la die drivekan kemana aku nak g...huhuhu...suami pun nak g giant 13 nak repair alarm kete...so alang2 sekali jalan kan...tapi bila sampai bazar stadium 2...perghhh...nak masuk sesak...nak kuar triple kali sesak...parking memang banyak kosong...masa 2 dekat kul 5.30...aku kalo bukak pose at least ada 1 kueh pun jadi la...p sana semata2 nak cari popia jek...suami pun gelak...yela kitorang bersesak ngan kete pas 2 org ramai semata2 nak cari popia...hahahaha...bila nak kuar 2 dekat kul 7 jugak la baru kitorang dapat meloloskan kete...terus ke giant...sampai giant terus p beli MCD...coz siang 2 dah cakap ngan suami teringin nak makan MCD walaupun masa 2 perot tak sedap rasa...angin coz tak sahur...
pas beli MCD kitorang terus balik tak jadi nak repair alarm kete suami...coz dah lambat nak kejar waktu buka...nak buka pose kat umah jugak..pas buka suami nak terus balik lumut plak...so tanak terkejar2 la pas buka 2...kalo ikutkan suami leh jek balik lewat tapi 2 la ank buah die yang dok sekolah agama kat sg besar nak tumpang...sabo je la...dah la masa ngan suami singkat sangat pas 2 nak buat macam2...balik sini tergesa2 nak balik sana pun tergesa2...
tapi macam mana pun dan ape pun yang jadi semalam dapat gak la sahur ala kadar dan buka pose ngan suami...hari ni dan seterusnya berbuka sorang2 la jawabnya...

p/s : menanti sama ada suami balik ke tak minggu ni...

No comments:

Post a Comment