Thursday, July 18, 2013

Honeymoon Part 2 - Cable Car

15 June 2013...kul 7 lebih mak dah call kejut aku bangun...tapiaku tak jawab coz aku tgh mandi...aku ingat suami aku jawab rupanya suami berasap kat luar...sabo jer la...yelah malam tadi dah plan ngan sume esoknya (hari ni) nak gerak kul 8 pagi gi breakfast dulu...pas siap2 sume kitorang pun kuar la dalam kul 8.15 mcm 2...kitorang breakfast kat gerai2 tepi jalan jek...mak yang mintak makan kat gerai jek coz murah...sebelum ni kitorang makan kat hotel dah ditanggung...kali ni p sendirian berhad plak...huhuhu...so kitorang benti kat 1 kedai ni tepi jalan dan ramai org...bajet sedap coz ramai org dan memang sedap...kitorang makan roti canai telur...adik aku sorang makan nasi lemak...sekali ngan air sume RM13 jek...murah kan???
lepas makan kitorang gerak ke cable car...berpandukan map yang travel agensi 2 bagi antara boleh pakai ngan tak jugak lah...ataupun aku yang tak reti tengok dan baca map???tapi tak reti pun sampai jugak la ke destinasi nya...cuma mungkin kitorang ikut jalan jauh sikit kot...ntahla...
sampai sana dah kul 9 lebih pun dah ramai org beratur nak naik cable car...kaunter tiket takde org pun...pas beli 2 aku cepat2 beratur...
mulanya plan tanak kongsi ngan outsider...kalo boleh nak family kitorang jek...tapi 1 cable car 6 org boleh naik..kami 4 org jek...nak tanak kene kongsi gak la ngan couple ni atau suami isteri...nak wat mcm mana cable car 2 bukan aku punye...so share je la...cable car baru je gerak diorang dah suruh suami aku snap gambar diorang...sabo je la...oleh kerana diorang start dulu kitorang pun suh la diorang snap picture kitorang 1 family...jadi la kan dari takde...
ni bukan kali pertama kitorang naik cable car...dah banyak kali..dan yang banyak kali 2 la tak pernah turun...coz mak takut...so kali ni aku plan nak turun kat sky bridge...tapi masa beli tiket awal2 lagi aku dah nampak notis yang sky bridge 2 tutup 6 bulan untuk maintenance...sadis kan???time aku nak la aku tak dapat...at last benti gak tapi kat atas sekali 2 la..jadi la kan...dari takde...lepak amik angin tgk laut dari atas...cantik...pas 2 amik gambar siap2 sume...
kitorang turun la...masa turun 2 kitorang tak share cable car...coz masa 2 tak ramai pun nak turun...
mak memang takut naik cable car...so suami aku la yang pegang mak aku tiap kali nak kuar dan masuk cable car 2...memang harus ada perasaan takut wokey...dulu pernah tetibe cable car 2 benti...sebab ape tak tau...agak lama jugak la...pas 2 baru jalan...kalo benti 2 terus benti tak beralun takpe...ni berayun2...fuhhhhh...

1 comment: