Tuesday, July 3, 2012

manis dan tawar


salam dan selamat pagi...agak pagi jugak la aku update hari ni...bukan ape...keje mmg semestinya tak ada dan tak pernah ada pun setakat ni...hari ni genap sebulan dah aku kat sini...esok masuk la bulan kedua kat tempat baru...selama sebulan kat sini aku lum lagi merasa keje yang sebetul2nye keje aku...aku merasa keje org lain...buat itu ini yg dalam 5 minit dah siap pas 2 kembali takde keje dan bosan...dari kul 9pagi aku cuma menghitung masa nak balik kul 6ptg dan seterusnya hari2 mcm 2 la...
ok bukan pasal ni nak cite...entry yang sebelum ni kan aku promise nak cite pasal nikmatnye ada tunang...dalam ape jua relationship pun kawan ke awek ke tunang mahupun isteri tetap ada nikmat dan tak nikmatnye...senang cite pro and contra la kan...yang baik kite leh share...yang buruk pun boleh share jugak...tapi jangan sampai menjatuhkan maruah pasangan kite...yang blh share 2 cukupla sekadar boleh buat pengajaran je kat mereka2...
since dah bergelar tunangan org ni tipu la kalo aku cakap takde pun yang tawar dalam hubungan kitorang...sedangkan yang tawar 2 dari hari 1st kitorang kapel lagi dah ada...bukan la hari 1st dah ada tawar...means dari 1st day untill now tetap ada manis dan tawarnye...yang berubah cuma status je dari awek kepada tunang...orgnye tetap sama...ada sorang kawan 2 dah cakap awl2 kat aku...sebelum tunang lagi die kata aku kene telan siap2 segala dugaan yang mendatang...then bila dah tunang 2 ada satu hari 2 aku mengadu kat die ape yang tak kena...die kata die dah pesan kat aku awal2...so aku kene banyakkan bersabar...kalo korang nak tau aku mmg suke komplain itu ini...sebab aku try to make this relationship perfect..in fact its too possible...sape la yang tanak kesempurnaan 2 kan...
bila ada bertunang ni...ape2 aku tak leh belakangkan tunang aku...yela die dah hampir2 nak jadi suami aku...ce kalo sekarang aku membelakangkan die...kompom dah kawin nati pun macam 2 jugak...bukan takleh berubah...boleh...tapi masa menentukan segalanya...sebab 2 la sekarang ni aku amalkan sikit2...apetah lagi sebelum jadi tunang aku dah tetapkan die salah satu keutamaan dan kepentingan aku...so kalo dah jadi keutamaan 2 paham2 je la...ape2 pun aku bagitau die...
macam 2 jugak kalo kite nak buat sesuatu...mesti teringat kat die...mintak kebenaran dulu...walaupun kadang2 terdetik ''alaaa ko bukannye suami aku pun''...belajar hormat pasangan kalo kite nak die pun hormat kite...yang paling best bila dah bertunang ni leh p bercuti sama2 ngn org tersayang...bukan bermalam ok..contohnye macam baru2 ni kami g genting...balik hari...pegi pagi2 balik petang...tapi tak main pun outdoor mahupun indoor...bagus tak???2 tunang aku punye hal...
dah ada tunang ni susah sakit sumenye bersama...maksudnye...kalo aku sakit keje tunang aku bawak aku p klinik...2 pun kalo aku mention nak p klinik...dan kalo die sakit keje die sendiri ajak aku p klinik...cara tak???huhuhu...dan kalo aku susah tanggungjawab tunang aku senangkan aku...bukan senang ape dan bukan susah ape...kalo tak cukup duit belanja...keje aku diamkan diri jek...keje die tanya...tanggungjawab die bagi...best kan???hahhaha...prihatin 2...
ape2 pun susah senang bersama...insyaALLAH bahagia la...alhamdulillah susah senang suka duka yang kami lalui buatkan aku bahagia sekarang ni...memang la ada benda leh buat kite marah dan sakit hati ngn tunang kite...tapi sume 2 leh ditutup ngn kelebihan yang die ada dan rasa bahagia dalam hubungan....yang penting dua2 kene mainkan peranan masing2...

No comments:

Post a Comment