Sunday, July 29, 2012

Julai melabuhkan tirai

tinggal dua hari lagi julai bakal melabuhkan tirainye...sekejap je masa berlalu...pertengahan bulan depan dah nak raya...macam mana persiapan korang???Dah seminggu kite sume berpuasa...ada yang masih penuh ke...ke dah ada lobang2...dah seminggu puasa ni biasanya org dah sibuk buat persiapan raya...aku???lum lagi...raya kali ni aku persiapkan sekali adik aku 2 org yg bongsu 2...so 3org la...eh silap...lupa...mak pun termasuk sekali...baju raya mak dah beres awl2 lagi before puasa...untung lerrrrr...baju melayu budak2 laki tak susah pun nak cari...yang merisaukan nye baju raya aku nati ada ke tak...sizenye dan mengikut kaler temanya...ishhhhh...eh bukan ni yang aku nak cite...adoiiiiiiiiii...
ok2...back to the real story...julai dah nak melabuhkan tirainye...yang sadisnye julai dah nak berlabuh ogos dah hampir2 nak berangkat tapi gaji tak dapat lagi ni..ape cerrrrrr ni opis oi...lu bikin wa panas je dibulan pose ni...adoiiiii aiiii...nak maki lebih2 puasa ni...time entry ni tulis jam lappy tunang saya 6.33pm...sejam lagi nak buka...kang tak pasal2 kalo maki terus batal pose...batal pose 2 yang tak tahan...hahahahahaha..kurang pahala laaaaaa...apeeeeeeeeeeeeee la...sejak org HR benti kelam kabut company...takkan sampai gaji pun pending kot..pandai2 la manage...ishhhhh...2 titik peluh kitorang bulan pose ni weeeeeiiiiii...ahhh..semak la korang jopun2 ni...leceh...
tetibe lak kepala pening berdenyut2 ni pehal...rileks la...ni mesti angin dah sampai kepala ni...nak muntah pun ada ni...sabar2...kejap je lagi nak buka...pening la plak...huhuhuhuhu...
ermmmm...hari ni menu korang ape???aku ayam percik versi klate punye...bukan versi yang selalu ada kat mana2 2...susah sebenarnye nak cari...nasib hari ni ahad...g bazar awl...before kul 6 dan before org ramai terjah menerjah...ada kuih mueh yang 5ketul rm2...tapi tak tau kueh ape...aku tak tau nama kueh jek..kuehnye 2 makan...ada cucur udang...dan air jagung...cukup la 2 kan...sebenarnye menu yang paling di ingin2kan sejak 3 4 5 hari lepas adalah satey...tapi semalam cari tak jugak jmp...ha alhamdulillah semalam dapat jugak bukak pose ngan tunang...setelah berhari2 menunggu...satey kat bazar ada...tapi tanak yang kat bazar..nak yang kat kedai makan kite leh oder 2...kitorang p kat kedai makan biasa yang selalu ada satey sekali ngan kepak ayam 2...tapi tak bukak...bukan satey je tak bukak...kedai makan 2 pun tak bukak...tak tau pasai ape...agak2 sampai berakhir julai ni dapat ke tak ek aku nak makan satey...tadi ada kat bazar tapi tak terliur pun...mungkin sbb aku nak makan yang kat kedai jugak kot...tunang aku kata die akan bawak aku makan satey dalam masa terdekat ni...kat usj atau damansara...best2...so kene la tunggu die balik dari seremban...tunang saya hari ni keje...outstation...siannye...takpe la...rezeki nak kumpul duit kawin...
cakap pasal tunang ni terpikir lak...kang bukak die makan kat mana la...makan ape la die ek...kalo bukan bulan pose takpe...senang leh makan je kat mana2...bulan pose ni risau skit...hope baik2 je la tunang 2...hp die abis batery la 2...msg tak delivered...
alamak dah nak kul 7...aku nak masak...bukan masak sakan..nak goreng telur dadar je...hehehehe...ok then...byeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

No comments:

Post a Comment