Wednesday, October 16, 2013

I'm pregnant

bila berumahtangga kehadiran cahaya mata adalah saat yang dinantikan setiap pasangan suami isteri...aku pun tak terkecuali....cumanya tak espek secepat ini la...rezeki ALLAH..alhamdulillah...pada mulanya letih nak jawab soalan org...then kecewa sorang2...bila dah ada tak sangka plak..then tetibe terpikir cepat la plak...huhuhu...
on september bila the whole month aku tak period aku dah notis maybe i'm pregnant...hubby said mcm 2 gak...nak test sendiri dari hari ke hari aku tangguhkan..sebab aku google jugak benda2 mcm ni...kebanyakkan pakar cakap test after 2weeks period tak datang2...masa aku test sendiri 2 lagi sehari nak lengkap 2 weeks la..tak tau pasai ape hari 2 gatai dok p test petang 2...sekali positif daaa...then on that time hubby pun balik...hahahahah...perasaan yes hepi...tapi bila dua org mcm tak konfiden ngan aku2 pun down...hubby kata tak kompom 2..mak plak kata cek DR dulu..fineeeee!!!!dari hari ke hari tangguh sangat nak cek DR ni...coz my hubby bz kalah menteri...tak tau pasai pe..huh!!!!setiap hari aku call hari ni nak p klinik...die cakap insyaALLAH dan at last balik lambat tak p la kliniknya...sehinggalah hari jumaat 11hb october aku nak gak cek up hari 2...takkan nak diam je kan..buatnya aku tak period sebab penyakit kan ke susah...
saat p klinik 2 aku tanya kaunter boleh ke petang2 mcm ni buat pregnancy test...then kaunter balas boleh...aku bg ic tunggu no giliran di panggil...hubby mcm biasa main hp je hobi baru die..helikopter dah tak jadi hobi...buat pekasam dalam bonet kete...bila tiba no giliran panggil aku ajak hubby masuk die tanak...ish..masuk la aku sorang2...pung pang ngan DR 2 DR ajak scan je terus sebab aku dah buat test sendiri kat umah...so aku tanya boleh ajak hubby masuk tak..DR kata ha panggil2 masuk...
bila semua da ada dalam bilik scan 2...DR letak jeli sejukkkk...mesti anjat baby...hahahaha...then tarrrraaaaaa...ada segumpal darah dan secebis daging yang baru nak membentuk kata DR 2 la...pas 2 kejap jek...DR cakap tahniah dan bagi vitamin ibu mengandung asid folid...2 jek...hurmmm...DR suh datang next appointment friday jugak...genap 2bulan minggu depan...scan nak tengok jantung baby katanya...dah ada jantung ke masa 2???hurmmm...doakan yang baik2 dan sihat2 je la...

p/s : nati aku letak gambar ye...

No comments:

Post a Comment