Tuesday, October 22, 2013

Bila aku sakit

bila aku pregnant ni macam2 benda jadi kat diri aku...bukan benda tak elok tapi dari segi kesihatan...aku pelik..dan soalan aku sampai skrg masih takde jawapan...soalan aku adalah bila kite tau kite pregnant coz kite test sendiri kat umah kan...takde plak morning sickness dan segala jenis sickness ni kan...tapi bila dah disahkan oleh doctor tetibe on the dot on the sport dan2 2 jugak la morning sickness dan segala jenis sickness ni datang...kenapa ek???ada sesape yang boleh jawab tak???atau ada pendapatan tentang itu???
aku mengalami morning sickness yang quit teruk la...bukan setakat morning jek...tak kira masa aku muntah...pagi petang malam...makan ke tak sama jek tetap muntah...kalo tak makan lagi la...angin bermaharajalela dalam perot pas 2 menolak maka terjadilah muntah 2 ...rasa nak dok dalam bilik air forever jek until that muntah2 hilang...siyesly terseksa nyaaaaa rasa...ishhh 2 la sape suh gatal sangat mention nak rasa mcm mana org lain rasa bila pregnant...huhuuhu..takde teruja langsung...siyesly sometime aku rasa y y y must be like this ha???i'm toooo tired...tak larat...
hari minggu baru2 ni adalah hari minggu yang paling teruk aku rasa...yes time 2 la niat nak dok dalam bilik air tertera kat kepala aku...hari sabtu aku kene petang...hubby ada kat umah...nasib ada...die tak keje...die la peneman aku kat dalam bilik air...di gosoknya belakang badan aku...aku kalo boleh tanak org gosok belakang badan sbb aku rasa makin digosok ibarat menggalakkan aku tuk terus muntah...tapi masa 2 keadaan badan terlalu lemah...layankan aje la...sebab hubby gosok penuh kasih sayang...hihihihih
tak cukup dengan 2 sebelum makan malam dalam kul 8 gitu terjadi lagi kemuntahan isi perot aku yang dah mmg takde isi sebab dah muntah petang 2...hubby lagi mangsa...die pun tak sampai hati..sebab sebelum tido 2 aku tanya die ape perasaan die tengok aku muntah2 sbb mengandungkan anak die...then die jawab tak sanggup nak tengok...hihihihi...then hari ahad 2 pun sama terjadi lagi...then sepanjang ahad aku cuma baring jek la...dan semalam plak boleh demam urat...sian hubby...aku sakit die yang tak tido malam...macam malam tadi aku notice gak die sedar bape kali die pegang dahi dan leher aku macam org rasa suhu badan sama ada panas ke tak...die cakap melekit sbb aku berpeluh...pas 2 dalam kul 2lebih aku sedar...sbb perot menolak masa 2...nak muntah...aku bangun duduk...ngan hubby pun bangun gosok belakang...macam nak suh aku muntah atas toto jek...then aku cakap nak g kencing...
aku memang harap tido aku 2 berpeloh2 sebab hari ni nak keje...makin nak pagi badan makin panas...hubby yang cakap...hubby suh aku take MC lagi...sebab die rasa badan aku panas...tapi aku tak rasa panas...sudahnya aku datang keje...dan sekarang aku terasa tak sihat...pagi tadi rasa ok...after muntah twice dalam masa 30 minit dah lemah badan ni...tapi kene keje gak...kene paksa diri..jangan manjakan sangat...huhuhuhu...

p/s : to my beloved hubby thanks jaga saya malam tadi...terasa diri disayangi...hahahaha...dah la semalam besday aku lak 2...choiii sungguh laaaa...

No comments:

Post a Comment