Saturday, January 5, 2013

Kerjaya baru

tahun 2013 menampakkan permulaan kerjaya aku...org lain mungkin sibuk tunggu bonus this coming chinese new year kan...aku plak tak sibuk tunggu pape pun...kalo ye pun ada bonus tahun 2014 baru berkesempatan nak merasa...kalo ada la kan...2hb hari 2 aku start keje tempat baru...DAYA TARIKAN SDN BHD subsidiaries dengan ACMAR INTERNATIONAL...mula2 dulu ingatkan keje ngan ACMAR...yela aku mintak thru ACMAR kot...takpe la mana2 je la...dah dapat pun...dah start keje pun...
alhamdulillah dalam tempoh 3tahun aku keje dah boleh jadi exec...jadi mcm 2 jek...yang aku tau kalo nak apply exec mmg kene ada pengalaman 3tahun bekerja...cuma sama ada direct 3tahun keje yang sama atau dah keje 3tahun la walaupun lompat sana sini...
tapi sebenarnye jawatan yang aku mintak adalah admin assistant...tp manager yang IV aku ni kata aku tak layak langsung tuk jawatan 2...sbb jawatan 2 tuk yang ada diploma atau SPM...keje pun simple...oleh kerana aku ada experience and dah 3tahun so die rekomen as admin exec with this salary...tapi tak sangka 2hari lepas IV 2 dapat...so kalo orang lain berpenat susah payah keje direct 3tahun atau more than that nak jadi exec aku dapat chance sekelip mata jek...so y not kan...2 pun aku pk gak...aku mintak pendapat ex opismate...mintak pendapat tunang..sampai tak tido malam ni pk sebab esoknye 2 kene bagi jawapan jgk...aku pk dekat bebeno dan gaji pun ok dapat jimat dari tol dan jem yang membuatkan minyak kete habis mcm 2 jek...aku pun terima...so dah 3hari aku keje kat situ...so far ok...tak banyak keje...slow2...ngantuk bosan 2 standard la permulaan...nati dah lama2 tak dan nak ngantuk kot banyak keje...manager aku 2 pun die kata die pass slow2 keje kat aku...alamatnye die pas ni rileks je la...sbb aku assist die...kalo mcm 2 1tahun lagi boleh apply tuk jawatan assistant manager la kot kan...hahahahaah...
hope aku mampu bertahan lebih lama la kat sini...dan mcm biasa try to be nice with me...bukan aku yang kene nice ngan korang kot...bawah aku ada admin assistant with aku yang kene guide die...but since die start sebulan dari aku die plak yang arah aku buat keje itu ini...ok takpe...slow2...bagi chance dulu...mungkin die tak tau aku superior die instead of that manager la...bukan nak berlagak tapi aku tak rasa keje buat surat cuti tuk budak maintenance adalah keje aku...sedangkan aku dah mintak job scope aku terlebih awal sebelum aku start keje...dan salah satunye mention any task that given by top management...di ulang top management...means jawatan yang atas dari aku...bukan bawah...sabo jela aku...takpe la...survey je dulu tempat keje ni...hope everything is ok dan ok la...mcm aku cakap boleh buat aku bertahan lama dan mampu tuk merasa bonus tahun depan...kalo ada...

p/s : rezeki tahun baru insyaALLAH...i'm as admin executive...next pencapaian is assistant manager...

No comments:

Post a Comment